کد خبر 9676
۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸

علی پور:

مطالبات فرهنگیان از صندوق ذخیره فرهنگیان و سایردیون آنها از سال ۹۴ پرداخت نشده است

مطالبات فرهنگیان از صندوق ذخیره فرهنگیان و سایردیون آنها از سال ۹۴ پرداخت نشده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن قدردانی از مردم حوزه انتخابیه‌اش گفت: مردم فهیم استان آذربایجان غربی با شناخت توطئه‌های دشمن و درک صحیح از شرایط کشور، دست رد به سینه تفرقه‌افکنان زده و امکان ابراز وجود و انجام توطئه‌گری به آنان ندادند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، محمد علی پور نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز(سه‌شنبه ۱۷ آبان ماه) و در نطق میان دستور خود گفت: أُفَوِّضُ أَمْرِی إِلَی اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِیرٌ بِالْعِبَادِ، با درود و سلام به ارواح طیبه شهدا به خصوص شهدای اغتشاشات اخیر که با نثار جان خود در مقابل توطئه‌گران ایستادند و از امنیت و آرامش جامعه پاسداری کردند.

دشمنی استکبار و ملت ایران یک دشمنی عمیق و دیرینه است

وی ادامه داد: تشکر از مردم فهیم و هوشیار استان آذربایجان غربی اعم از ترک و کرد به خصوص مردم شریف شهرهای ماکو، چالدران، شوط و پلدشت که با شناخت توطئه‌های دشمن و درک صحیح از شرایط کشور، دست رد به سینه تفرقه‌افکنان زده و امکان ابراز وجود و انجام توطئه‌گری به آنان ندادند.

نماینده مردم ماکو در مجلس تصریح کرد: دشمنی استکبار و ملت ایران یک دشمنی عمیق و دیرینه است، استکبار جهانی در این توطئه ترکیبی با دستاویز قرار دادن حمایت از آزادی و حقوق بشر به دروغ خود را حامی ملت ایران جا می‌زند، اگر آمریکا به راستی به آزادی اعتقاد دارد چرا ناجوانمردانه ملت ایران را از فروش نفت خود محروم کرده و با اعمال تحریم‌های ظالمانه موجب می‌شود ملت ایران در تنگنا قرار بگیرند، اگر آمریکا به راستی به حقوق بشر اعتقاد دارد چرا از ورود داروهای خاص برای بیماران ایران دریغ می‌نماید و مانع ورود دارو به  ایران می‌گردد، اگر آمریکا خیرخواه ملت ایران است چرا از فروش هواپیماهای مسافربری به ایران جلوگیری می‌نماید و ملت ایران را تحریم می‌کند. آمریکا، رژیم اشغالگر قدس و انگلیس دشمن اصلی ملت ایران هستند و ماهیت آنان برای ملت بزرگ ایران شناخته شده است و ملت هرگز به ندای شوم آنان لبیک نخواهند گفت.

انتقاد از اقدامات ناتمام وزارت راه و شهرسازی در آذربایجان غربی

علی پور با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش خطاب به رییس جمهور، خاطرنشان کرد: همانطور که بارها تذکر داده‌ام از محل اعتبارات تخصیصی مقام معظم رهبری برای مهار آب‌های مرزی و انجام آبیاری بارانی بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه سد کرم‌آباد برای آبیاری قریب ۲۰ هزار هکتار زمین شهرستان پلدشت و شوط هزینه شده و پروژه پیشرفت بالای ۹۰ درصدی دارد لیکن هنوز به بهره‌برداری نهایی نرسیده است، در سفر حضرتعالی نیز به استان آذربایجان غربی اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه فوق مصوب شده ولی سازمان برنامه و بودجه هنوز هیچ تخصیص نداشته است از جنابعالی می‌خواهم با دستور به سازمان برنامه و بودجه و معاونت اجرایی، پروژه فوق را هر چه زودتر به بهره‌برداری نهایی برساند.

وی در تذکر به وزیر آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه افزود: پاداش پایان خدمت ۱۴۰۰ فرهنگیان پرداخت نشده است، مطالبات فرهنگیان از صندوق ذخیره فرهنگیان، کمک هزینه ازدواج و سایردیون معلمان از سال ۹۴ تابحال اقدامی نشده است.

علی پور اظهار کرد: عدم واریزی به موقع کسورات ماهانه بازنشستگان از مردادماه سال جاری با تاخیر ۴ ماهه باعث اعمال دیرکرد چند ماهه در اقساط بازنشستگان و مسدودی حساب‌های تعاونی مصرف شده است.

وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش، بیان کرد: رای شماره ۱۵۵۳ دیوان در خصوص پرداخت حق‌الزحمه معلمان اعزام به خارج هر چه زودتر اقدام گردد.

علی پور در تذکر به وزیر راه و شهرسازی، عنوان کرد: بیش از یکسال از پیگیری آسفالت روکش جاده چالدران می‌گذرد متاسفانه وزارت راه و شهرسازی در این رابطه تعلل کرده و عاجز از انجام پروژه ۸ کیلومتری است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: آقای رییس جمهور ضمن احترام به جناب آقای رستم قاسمی وزارت راه و شهرسازی با این شرایط راه به جایی نخواهد برد از حضرتعالی می‌خواهم هر چه زودتر در این رابطه تجدیدنظر فرمایید.  

عضو کمیسیون اقتصادی مجلسشورای اسلامی، یادآور شد: در پایان باید اعلام کنم آذربایجان غیور از اول انقلاب تا به امروز همواره پشتیبان ولایت فقیه بوده است و با ندای رسا اعلام می‌کنم:

آذربایجان بیدار است          

به انقلاب تکیه کرده است

آذربایجان جان می‌دهد

از خامنه‌ای جدا نمی‌شود.

انتهای پیام

کد خبر 9676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =