کد خبر 9688
۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱

حسین زهی:

قوم بلوچ در مقابل متجاوزان ایستادگی کرده و اجازه ورود به استعمارگران را ندادند

قوم بلوچ در مقابل متجاوزان ایستادگی کرده و اجازه ورود به استعمارگران را ندادند

نماینده مردم خاش در مجلس گفت: مردم شریف بلوچستان، تجزیه طلب نیستند و گواه این ادعا این است که بیش از یکصد سال پیش نیروهای استعمارگر انگلیس و کمپانی هند شرقی درصدد هجوم و نفوذ به کشور از طریق مرزهای بلوچستان برآمدند، اما علی رغم اینکه نیروهای حکومت مرکزی در منطقه حضور نداشتند، اما قوم بلوچ در مقابل لشگر تا دندان مسلح متجاوزان ایستادگی کردند و اجازه ورود به استعمارگران را ندادند.

به گزارش نمایندگان ما، اسماعیل حسین زهی نماینده مردم خاش، میر جاوه، بخشهای نصرت آباد و کورین در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه ۱۷ آبان ماه) و در تذکر شفاهی گفت: حوادث و اتفاقات به وقوع پیوسته در شهرستان های خاش موجب تاسف و تألم در سطح جامعه شد و نگرانی هایی میان مسئولان و مردم ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: رسیدگی به مطالبات و حفظ حقوق شهروندان از وظایف حکومت ها محسوب می شود. رخدادهایی که در روزهای گذشته رخ داد، عواقب و پیامدهایی جبران ناپذیری را برای ملت و کشور به همراه دارد. انتظار می رود مسائل با حساسیت هر چه تمامتر از سوی مراجع ذیصلاح مورد بررسی، رسیدگی و پیگیری قرار گیرد.

نماینده مردم خاش در مجلس اضافه کرد: اقداماتی از سوی مسئولان صورت گرفته که باید تا حصول نتیجه و حل و فصل کامل موضوع تداوم یابد و خواسته های بحق مردم به شیوه قانونی تامین شود. در حوادث رخ داده، افراد و خانواده های مصیبت دیده و داغدار شدند و تعدادی نیز جان خود را از دست دادند که دلجویی از این خانواده ها و جلوگیری از پایمال شدن خون افراد بیگناه امری ضروری است و باید مورد توجه قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: مردم شریف بلوچستان، تجزیه طلب نیستند و گواه این ادعا این است که بیش از یکصد سال پیش نیروهای استعمارگر انگلیس و کمپانی هند شرقی درصدد هجوم و نفوذ به کشور از طریق مرزهای بلوچستان برآمدند، اما علی رغم اینکه نیروهای حکومت مرکزی در منطقه حضور نداشتند، اما قوم بلوچ در مقابل لشگر تا دندان مسلح متجاوزان ایستادگی کردند و اجازه ورود به استعمارگران را ندادند.

وی تصریح کرد: از مردم عزیز استان برای کمک به بازگشت آرامش به منطقه و خاتمه یافتن التهابات به وجود آمده تشکر کرده و از مسئولان استان و کشور پیگیری حق جانباختگان بی تقصیر را خواستارم.

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت در ادامه ضمن تشکر از حسین زهی گفت: موضوعاتی که در یکشنبه هفته گذشته در صحن علنی مطرح شد، نیاز به توضیح دارد. باید بگویم ضدانقلاب برابر همین روالی که در اغتشاشات پیش گرفته بود، سعی کرد همه آنها را وارونه جلوه دهد، بنابراین استحضار داشته باشید براساس اسناد غیرقابل انکار که آخرین آن صحبت های جنرال ادریس یا امیرمنصور آریا است، استکبار مستقیماً آمریکا، اینتلجن سرویس و موساد میلیون ها دلار در اختیار این شخص برای تجزیه ایران اسلامی قرار دادند، البته مگر در خواب خرگوشی خود چنین چیزی را ببینند.

وی تصریح کرد: اما این شخص در چنگ نظام مقدس و سربازان گمنام نظام مقدس است و از تمامی جنایات آنها پرده برداشته شده است و خوشبختانه صداوسیما در شب گذشته بخش هایی از این جنایات را نشان داد. نخستین برنامه این افراد این بود که با حمله به بلوچستان، مسئله بلوچستان را اولین حمله خودشان قرار بدهند و گفته بودند که ما ۱۰ هزار نفر نیرو داریم که تمامی اینها بلوف های سیاسی است.

نایب رئیس مجلس افزود: باید عرض کنم تاریخ نشان داده از زمان قاجار و حمله انگلستان به بلوچستان ایران، مردم عزیز این خطه با وجود آنکه حکومت مرکزی نبوده، قدرتمندانه در مقابل جنایات آنها ایستادند و یک وجب از خاک بلوچستان را از دست ندادند. بلوچستانی ها شهید داده اند و سختی های بسیاری کشیده اند و حتی زمان رضا قلدر که اجبار کردند که باید حجاب برداشته شود، مردم سیستان و بلوچستان به این اجبار حتی در یک مورد پاسخ مثبت نداده و پوششی که از ۲۰۰ سال پیش داشتند، تاکنون حفظ کرده اند، لذا ما در مجلس به تمام آنهایی که خواب خرگوشی دیده اند، می گوییم در عزم و اراده ملت نمی توانید خللی وارد کنید.

مصری اضافه کرد: مقام معظم رهبری در مورد مردم سیستان و بلوچستان فرمودند؛ این مردم، مردمی نجیب و وفادار و علاقمند به ایران اسلامی هستند، لذا ما بلوچستان، سیستان، کردستان، آذربایجان و... را همگی پاره های تن ایران اسلامی می دانیم و پای مردم خود ایستاده ایم، ضمناً نمایندگان استان ها در همین جریانات فعالانه کوشیدند و شخص حسین زهی با مسئولان استانی و کشوری در همان روز جمعه تماس گرفت و در راستای رفع آلام مردم تلاش کرد و حتی با ملک فاضلی و حسینعلی شهریاری تماس گرفت و از ایشان خواست به مجروحان کمک کنند، چرا که در زمینه بهداشتی و پزشکی اطلاعات بهتری دارند و حتی به خانواده های آسیب دیدگان مراجعه کردند.

وی با تاکید بر اینکه حساب ضدانقلاب آمریکایی از مردم نجیب سراسر ایران اسلامی جدا است، گفت: ما براساس "اشدا علی الکفار" مقابل تمام استکبار تمام قد ایستاده ایم و براساس همین آیه شریفه نوکر تمام مردم ایران در تمام اقصی نقاط کشور هستیم.

انتهای پیام

کد خبر 9688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =