کد خبر 9799
۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱

احمدی بیغش:

الهام علی‌اف دست از توهمات بردارد و به غرب و اسرائیل دلگرم نباشد

الهام علی‌اف دست از توهمات بردارد و به غرب و اسرائیل دلگرم نباشد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اظهارات مداخله‌جویانه رئیس جمهور کشور آذربایجان گفت: آقای الهام علی‌اف باید دست از توهمات خام خود بردارد و به پشتوانه‌های خیالی هم‌پیمانان فرصت طلب غربی و اسرائیل غاصب دلگرم نباشد.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، محمود احمدی بیغش عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در  جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه، ۲۲ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطاری به اصول ۸۴ و ۸۶ قانون اساسی اشاره کرد و گفت: این اخطار در خصوص اظهارات مداخله‌جویانه آقای علی‌اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و تداوم گستاخی‌ها و دستورات فرمایشی نمایندگان مجلس این کشور و برخی رسانه‌های متوهم جمهوری آذربایجان و همچنین تعرض به هویت ملی ایران است.

وی افزود: متأسفانه در رخوت و سستی آزاردهنده وزارت امور خارجه و سفیر بی‌کفایت ایران در باکو و انفعال شدید دولت در مقابل زبان‌درازی‌های مقامات و رسانه‌های باکونشین، این بی مقداران متوهم مدتی است پا از گلیم خود فراتر گذاشته و ضمن دویدن در مسائل تجزیه‌طلبانه، توهم خیالی در سر می‌پرورانند.

نماینده مردم شازند در مجلس ادامه داد: به عنوان نماینده مردم از رئیس جمهور آذربایجان که تکه‌ای از پاره تن ایران است هشدار می‌دهم از تصورات غلط و توهمات خام بیرون زد و خود را به پشتوانه های خیالی هم‌پیمانان فرصت‌طلب غربی و اسرائیل غاصب دلگرم نکند.

احمدی بیغش یاداور شد: ضمن احترام به مردم صبور و دوست داشتنی آذربایجان که همه آنها را بخشی از وجود ابدی خود می‌دانیم به برخی مسئولان این کشور به ویژه آقای الهام علی اف تذکر می‌دهم دست از بازی‌های دیکته شده بردارد و برای مردم ستمدیده خود ارزش قائل شود و این را بداند که تمام آذری‌ها خواهان بازگشت هموطنان تحت ستمدیده به آغوش ایران هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار کرد: آرزوی امپراطوری عثمانی و آناتولی بزرگ را باید به گور ببرید، استمرار رویه‌های غلط شما ما را در جریان و الحاق فرورفتگی نقشه جغرافیایی مصمیم‌تر از گذشته خواهد نمود.

انتهای پیام

کد خبر 9799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =