کد خبر 9905
۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷

آصفری:

در قانون اساسی آزادی‌های مشروع و حقوق مدنی شهروندان به صراحت آمده است

در قانون اساسی آزادی‌های مشروع و حقوق مدنی شهروندان به صراحت آمده است

نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: در قانون اساسی آزادی‌های مشروع و حقوق مدنی شهروندان به صراحت آمده است و دستگاه های اطلاع رسانی باید در مسیر تبیین این حقوق و آزادی ها برای مردم گام بردارند.

به گزارش نمایندگان ما، محمد حسن آصفری نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تبیین آزادی های مشروع برای جامعه، بیان کرد: در اصول دوم، سوم، نهم، بیست و ششم و بیست و هفتم قانون اساسی کاملا چهارچوب آزادی های مشروع آمده و مشخص است. حقوق مردم و امنیت کشور و شرع مقدس از جمله محورهایی است که در تعیین چهارچوب آزادی ها مشروع مدنظر قرار گرفته است.

وی در ادامه اظهار کرد: مبنای انقلاب اسلامی مردم بوده و همواره حقوق مردم مورد توجه بوده است. کاملا چهارچوب آزادی ها مشخص است؛ منتهی به دلیل اینکه رسانه ها و حوزه‌های اطلاع رسانی ورود مناسبی نداشتند مردم با این حقوق آشنا نشده اند. تاکید ما بر این است که باید حقوق مردم به رسمیت شناخته شود.

نماینده مردم اراک در مجلس تصریح کرد: حضور ادیان و اقوام مختلف خودش یکی از آزادی های مدنی است که در کشور ما دارد. از سوی دیگر حضور زنان در عرصه های مختلف نشانگر همین آزادی های مدنی است. اگر کشور خود را با عربستان سعودی مقایسه کنیم متوجه می شویم اصلا آزادی های مدنی در این کشور جایگاهی نداشته و ما چه میزان در این حوزه پیشرو هستیم. متاسفانه از نظر آمریکا عربستان مهد آزادی و دموکراسی است اما جمهوری اسلامی علی رغم این همه انتخابات آزاد و حضور اقوام و ادیان و زنان در جایگاه های مختلف نظام از نظر آنها آزادی را به رسمیت نمی شناسد. در حالی که اینگونه نیست.

وی در ادامه تاکید کرد: در حوزه آزادی احزاب نیز لازم است که ابتدا زیرساخت های آن بیشتر در کشور فراهم شود. مردم باید با حقوق شهروندی و مدنی خود آشنا شوند و حوزه های اطلاع رسان مسئولیت سنگینی در این حوزه بر عهده دارند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر 9905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
    0 0
    باید سه جریان قوی سیاسی در پایتخت باشد تا حرف مردم را بشنود با سلایق مختلف تا گروههای قومی مذهبی و طایف قد علم نکنند در شهرستانها