کد خبر 10029
۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷

سلیمی در گفتگو با نمایندگان ما:

آلمانی‌ها به جای دم زدن از حقوق بشر درباره کوره های آدم کشی توضیح دهند

آلمانی‌ها به جای دم زدن از حقوق بشر درباره کوره های آدم کشی توضیح دهند

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: آلمانی ها به جای اینکه در مورد حقوق بشر در ایران صحبت کنند درباره کوره های آدم کشی در کشورشان توضیح دهند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نمایندگان ما، با اشاره به مواضع اخیر آلمانی ها در باره حقوق بشر در ایران گفت: آلمانی ها به جای اینکه درباره رعایت حقوق بشر در ایران صحبت کنند، سوابق تاریخی خود در این باره را مورد بررسی قرار دهند.

وی افزود: آلمانی‌ها که دم از حقوق بشر میزنند توضیح دهند که آیا مردمی که با سلاح شیمیایی آنها توسط صدام جان خود را از دست دادند یا دچار مجروحیت و جانبازی شدن بشر نیستند؟ آیا این کار آن ها در دادن سلاح شیمیایی به صدام اقدام ضد حقوق بشری نیست؟

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: از سوی دیگر آلمانی‌ها به جای این که دم از حقوق بشر بزنند بهتر است درباره کوره های آدم کشی در کشورشان توضیح دهند و به شفاف‌سازی در این باره بپردازند. آیا کسانی که در این کوره ها کشته شدن بشر نبودند؟

سلیمی خاطرنشان کرد: این اظهارنظرهای مقامات کشور آلمان دخالت در امور داخلی کشور ما است و ما اجازه چنین دخالت‌های به مقامات آلمانی نمی‌دهیم.

وی افزود: دیگران زمان آن گذشته که دولت های غربی بخواهند درباره مسائل داخلی ایران اظهار نظر و در امور داخلی ما دخالت کنند.

انتهای پیام

کد خبر 10029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =