کد خبر 10434
۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷

سلیمی در نطق میان دستور:

بانیان اغتشاشات اخیر پس از پایان تاریخ مصرفشان، به سرنوشت صدام، قذافی و عرفات دچار خواهند شد

بانیان اغتشاشات اخیر پس از پایان تاریخ مصرفشان، به سرنوشت صدام، قذافی و عرفات دچار خواهند شد

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بانیان اغتشاشات اخیر پس از پایان تاریخ مصرفشان، به سرنوشت صدام، قذافی و عرفات دچار خواهند شد.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۳ آذرماه) و در نطق میان دستور خود گفت: ایام شهادت ام الائمه حضرت زهرا (س) را خدمت تمام شیفتگان اهل بیت(ع) تسلیت عرض می‌کنم،  سیره آن  شهیده الگوی بی نظیر برای مشی اجتماعی، سیاسی و فردی امروز ما است.

وی با بیان اینکه فاطمه (سلام الله علیها) در دفاع از حق صریح و صادق بود، ادامه داد: قلت طرفداران یا صدای بلند دیگران، نتوانست او را در مسیر روشن خود دچار تردید کند؛ ابرهای تیره شبهه و دوراهی های مکرر، لحظه ای او را متوقف نکرد تا پایان ایستاد و خون مطهر خود را جهت احیای دین و دفاع از ولایت هدیه کرد.

آتش تطاول و باد مسموم توطئه ها ذره ای بر صلابت جمهوری اسلامی خدشه وارد نکرده است

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برادران و خواهران عزیز؛ یادمان نرود جمله تعیین کننده سردار سلیمانیِ شهید را "جمهوری اسلامی ایران حرم است" دشمن، دشمنی کینه توزانه و عداوت کور ۴۰ ساله به خاطر همین نام مقدس و قرارگرفتن جمهوری اسلامی بر محور حرکت های شورآفرین است. این درخت استوار همواره در معرض طوفان های مختلف بوده است، اما از آنجا که" أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاءِ "است؛ آتش تطاول و باد مسموم توطئه ها نتوانسته ذره ای بر صلابت آن خدشه وارد کند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز مسئولیت عظیم برای حفظ این میراث شهدا و امام(ره) برعهده ما است، مطرح کرد: هر یک از ارکان نظام در این راستا وظایفی سترگ دارند؛ حاشیه سازی جهت فرسایش انرژی متراکم و پیش‌برنده کشور را جز خیانت چه نامی بر آن می توان نهاد.

سلیمی خاطرنشان کرد:هرگونه تقصیر یا قصور در انجام وظایف، فاصله گرفتن از ارزش ها، زندگی اشرافی، نادیده گرفتن فقرا در تصمیم گیری ها، غرور و تکبر و خودخواهی، بی توجهی به خانواده معزز شهدا و ایثارگران با هیچ توجیهی پذیرفتنی نیست.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: دولت محترم و دست اندرکاران ارجمند به نحوی رفتار نکنند؛ تلقی رهاسازی امور، عدم برنامه‌ریزی درست، نادیده گرفتن اولویت ها از اقدامات و رفتارهای آنان در ذهن خطور کند. امروز ۲۳ آذر ماه است و ۸ روز از زمان ارائه بودجه توسط دولت گذشته است، شش ماه از موعد ارائه برنامه هفتم. این تعلل و رفتار کُند با چه منطقی قابل توجیه است؟

دولت نیازمند پالایشی از درون است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر این که افزایش قیمت خودرو، سکه و ارز که بر سایر بازارها نقش مستقیم خواهد گذاشت، با کدام استاندارد قابل ارزیابی است؟ ادامه داد: دولت محترم نیازمند پالایشی از درون است. برخی عناصر ناتوان یا فرسوده و بی‌انگیزه با رسوب بر لایه های مدیریتی جز خنجر زدن از پشت، هنر دیگری ندارند، مماشات با این عناصر که زندگی مردم را دچاره اعوجاج کرده‌اند، موجب تباهی می شود.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت مواد غذایی نیازمند تدبیری ویژه است، مطرح کرد:به برخی کشورهای منطقه و اتحادیه اروپا توصیه می کنیم آب در هاون نکوبند! ما هرچند به دلیل تحریم به سختی افتاده ایم، اما بدانید مردم عزیز ما هیچگاه خیانت های شما را فراموش نخواهند کرد.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس با اشاره به بانیان اغتشاشات اخیر، بیان کرد: افراد یا جریان هایی که امروز به عنوان دنباله جریانات معاند به ایفای نقش می‌پردازند؛ بدانند اربابان بدنام زمانی که تاریخ مصرف آنها تمام شود؛ با آن ها به مثابه صدام، قذافی و عرفات برخورد خواهند کرد. دریوزگی در آستان این جانیان بین الملل، جز خفت و خواری چیزی در پی نخواهد داشت.

سلیمی ادامه داد:همین جا تاکید می کنم؛ همین فرزندان معترض به زودی با دستان پرقدرت خود، ضربه اساسی را به اتاق فکر برندازان و آمران اغتشاش در کشور خواهند.

استانداردهای دوگانه و آشفته گویی دولت های غربی در موضوع حقوق بشر

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:بکارگیری استانداردهای دوگانه توسط دُوَل غربی و آشفته گویی آنها به حدی مفتضح شده که اموات در قبرستان را نیز می خنداند. استفاده ابزاری از عناوین حقوق بشر، زنان، حقوق کودکان، کودکان کار، انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای، امروز وسیله‌ای برای تحکیم بنیان های نظام سلطه تلقی می شود. سوال اساسی این است آیا کودکان مظلوم یمنی، بیماران پروانه‌ای، گرفتاران بیماران خاص؛ بشر هستند یا نه!؟  

انتهای پیام

کد خبر 10434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =