کد خبر 9608
۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷

الهیان:

سکوت مدعیان حقوق بشر در مواجه با حادثه تروریستی شیراز بیانگر استانداردهای دوگانه است

سکوت مدعیان حقوق بشر در مواجه با حادثه تروریستی شیراز بیانگر استانداردهای دوگانه است

رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس طی پیامی خطاب به نهادهای بین المللی همچون دبیرکل سازمان ملل، کمیسر عالی حقوق بشر، رئیس شورای حقوق بشر، رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا در خصوص اقدام تروریستی جریان تکفیری داعش در شاهچراغ شیراز، کشتار بی رحمانه غیرنظامیان بی دفاع، زنان و کودکان، آن هم در یک زیارتگاه مذهبی را محکوم کرد.

به گزارش نمایندگان ما، زهره الهیان رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی طی پیامی خطاب به نهادهای بین المللی همچون دبیرکل سازمان ملل، کمیسر عالی حقوق بشر، رئیس شورای حقوق بشر، رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا در خصوص اقدام تروریستی جریان تکفیری داعش در شاهچراغ شیراز، کشتار بی رحمانه غیرنظامیان بی دفاع زنان و کودکان، آن هم در یک زیارتگاه مذهبی را محکوم کرد.

وی ضمن اظهار تأسف از اقدام جنایتکاران در نقض قوانین بین المللی، هنجارهای انسانی و اخلاقی اظهار کرد: این حمله تروریستی بار دیگر نشان داد که تروریسم به عنوان یکی از ابزارهای اصلی برای بر هم زدن صلح و ثبات نه تنها در ایران، بلکه همه کشورهای منطقه را مورد هدف قرار داده است.

الهیان افزود: وقوع چنین رویدادهای فجیعی در ایران و سایر نقاط جهان، جامعه بین المللی را ملزم می کند تا با جدیت بخشیدن به اقدامات خود برای نابودی تروریسم و خشک کردن ریشه‌های انسانی و مالی و رسانه‌ای آن، تلاش کند.

رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه این پیام تصریح کرد: حادثه تروریستی در شیراز و شهادت و مجروح شدن تعدادی از هموطنانم در کنار سکوت مدعیان حقوق بشر و مبارزه با تروریسم بار دیگر نشان داد که تا چه اندازه جهان با استانداردهای دوگانه مواجه است. به جرات میتوان اذعان نمود که سکوت کشورهای مدعی حقوق بشر در برابر پدیده شوم تروریسم و برخورد تبعیض آمیز با آن، یکی از دلایل اشاعه اقدامات تروریستی در سراسر جهان از جمله حادثه شاهچراغ در شیراز است.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر از مجامع بین المللی و نهادهای اروپایی مدعی حمایت از حقوق بشر خواست تا به مسئولیت خود مبنی بر محکومیت این جنایت هولناک که علیه افرادی صورت گرفته است که از حق آزادی مذهب بهره می برده اند، عمل نماید.

وی افزود: عاملان، حامیان و تأمین کنندگان مالی گروهک تروریستی داعش به ویژه عاملین اقدام تروریستی اخیر باید به دست عدالت سپرده شوند

انتهای پیام

کد خبر 9608

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =