کد خبر 12499
۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴

آقازاده:

نظام سلطه بارها علیه جمهوری اسلامی سناریوهای مختلفی را طراحی کرده است

نظام سلطه بارها علیه جمهوری اسلامی سناریوهای مختلفی را طراحی کرده است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه با اشاره به اینکه شورای حقوق بشر سازمان ملل تحت تاثیر القائات نظام سلطه است، گفت: پیش نویس قطعنامه ضد حقوق بشری شورای حقوق‌بشر سازمان ملل تاثیری در راهبردها و مواضع جمهوری اسلامی ایران ندارد.

به گزارش نمایندگان ما، سیدعلی آقازاده دافساری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در خصوص تصویب پیش نویس قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: نظام سلطه بارها علیه جمهوری سناریوهای مختلفی را طراحی کرده است و گاهی درباره ایران موضع می‌گیرد؛ یک روز درباره حضور منطقه‌ای ایران موضع می‌گیرد و یک روز مباحث موشکی، هسته‌ای و حتی درباره مسائل داخلی ایران صحبت می‌کنند یا قطعنامه صادر می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: نظام سلطه به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی از بخش عمده اغتشاشات سال گذشته پشتیبانی کرد، آنها در تلاشند تا به بهانه‌های حقوق بشر، فشارهای بیشتری به جمهوری اسلامی ایران بیاورند. کشورهای اروپایی هم تقسیم کار کردند و بخشی را انگلیس و بخشی را فرانسه مدیریت می‌کنند،  از همین رو انگلیس طرح اخیر را در شورای حقق بشر مطرح کرده است.

وی همچنین یادآور شد: شورای امنیت، شورای حقوق بشر و حتی سازمان ملل هم تحت تاثیر القائات نظام سلطه هستند و به این چنین پیش نویس‌هایی امید بستند اما این پیش نویس ها هیچ تاثیری بر نگاه یا شرایط ایران و راهبردهای جمهوری اسلامی ندارد و این توطئه های خائنانه هم خنثی خواهد شد.

آقازاده تصریح کرد: غربی‌ها و امریکا دنبال بهانه برای تعلیق مذاکرات برجام هستند و از این رو مسائله حقوق بشر را مطرح می‌کنند، این موضوع در عزم ایران و راهبردهای جمهوری اسلامی تاثیری ندارد،  ایران مبانی خود را دنبال می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره مخالف فساد جهانی، دخالت‌های نظام سلطه و سرقت منابع کشورهای دیگر یا تضییع حقوق کودکان و مردان و به راه اندازی جنگ‌های مخرب بوده و هیچ گاه از شیطنت‌های منطقه‌ای حمایت نکرده و به درگیری بین کشورها دامن نزده است. ایران بر خلاف مبانی نظام سلطه دنبال وحدت بین کشورها و خدمت به مردم و دفاع از حقوق ملت‌ها بوده و مخالف اینگونه ایجاد خسارت به جامعه بین الملل بوده و این را در عمل هم اثبات کرده است.

انتهای پیام

کد خبر 12499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =