کد خبر 10166
۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴

الهیان:

شورای حقوق بشر به جایگاهی برای غرض ورزی‌های سیاسی تبدیل شده است

شورای حقوق بشر به جایگاهی برای غرض ورزی‌های سیاسی تبدیل شده است

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس با اشاره به سفر هیاتی از ایران به نیویرک با هدف روشنگری تحولات اخیر و واقعیت‌های داخلی کشور، گفت: شورای حقوق بشر به جایگاهی برای غرض ورزی‌های سیاسی تبدیل شده است.

به گزارش نمایندگان ما، زهره الهیان رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر اخیر خود به همراه دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه به نیویورک، گفت: کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل هر سال قطعنامه‌ای به پیشنهاد کشور کانادا درباره وضعیت حقوق بشر ایران به رای می‌گذارد، از همین رو هیاتی از ایران به نیویورک سفر کرد. با توجه به اتهاماتی که درباره حوادث اخیر جمهوری اسلامی ایران در جوامع حقوق بشری مطرح شده است، این سفر با هدف تبیین وضعیت داخل کشورمان و واقعیت‌های داخلی برای مقامات سایر کشورها انجام گرفت.

تلاش هیات حقوق بشری ایران برای تبیین روشنگری و واقعیت‌های داخلی

وی افزود: در این سفر نشستی را با اعضای سازمان کنفرانس اسلامی در محل سازمان ملل داشتیم، همچنین نشستی را با کشورهای عضو جنبش عدم تعهد  برگزار کردیم. نشست دیگری هم را با دوستداران منشور داشتیم که ۱۹ کشور هستند و با سیاست‌های غرب و آمریکا مخالف هستند، جلسات جداگانه‌ای هم با ۱۰ کشور جهت تبیین شرایط موجود کشورمان برگزار شد.

رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با بیان اینکه این کشورها اطلاعات خود را از طریق رسانه‌ها دریافت می‌کنند، اظهار کرد: برخی رسانه‌ها هجمه‌های غیرمنصفانه و دروغ‌هایی را علیه جمهوری اسلامی ایران در حوادث اخیر مطرح کردند تا اذهان مقامات دیگر کشورها را تحت شعاع قرار دهند لذا این کشورها اطلاعات صحیحی از واقعیت‌های موجود نداشتند و وقتی ما توضیحاتی را درباره ماهیت حوادث اخیر به آنها می‌دادیم، تعجب می‌کردند و بعضا برای ارایه این اطلاعات از ما تشکر می‌کردند و خواستار استمرار گفتگوها با ایران بودند.

تشکیل نشستی با حضور سرویس‌های جاسوسی با هدف تجزیه ایران

الهیان یادآور شد: در این نشست‌ها توضیح داده شد که طرح کلان برای تجزیه ایران و در نهایت براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دستور کار آمریکا و برخی کشورهای غربی بوده است و به دیگر کشورها گفتیم که در کردستان عراق نشستی با حضور سرویس‌های جاسوسی تعدادی از کشورها برگزار شده است که در آنجا نماینده آمریکا از طرح کلانی صحبت کرده که بخش رسانه یکی از قطعات این پازل است و این نشان از وجود طرح کلانی علیه جمهوری اسلامی ایران دارد که با فوت خانم مهسا امنیی به صورت زودرس جرقه آن خورد و اجرا شد.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس افزود: در جلساتی که در این سفر داشتیم به مسئولان دیگر کشورها توضیح دادیم که گروهک‌های دموکرات، کومله و گروه‌های تروریستی برنامه ‌یزی داشتند و حتی طرحی برای حمله به کردستان ایران و جدا کردن کردستان از ایران داشتند که خوشبختانه با بی‌اعتنایی مردم مواجه شدند و بعد از اینکه مردم اطلاع پیدا کردند، راه خود را از اغتشاش گران جدا کردند.

وی یادآور شد: همچنین درباره تعداد دستگیر شده‌های گروه‌های تروریستی توضیح دادیم و اینکه چه تعداد از گروه‌های تجزیه طلب دستگیر شدند و اینکه نیروی انتظامی و بسیج اجازه حمل سلاح نداشته و به واسطه ورود مقداری زیادی سلاح و مهمات از مرزها تعدادی از نیروهای امنیتی و انتظامی ما مجروح شدند به نوعی که در این شرایط حتی رقم ۷ هزار مجروح از نیروهای امنیتی اعلام شده است.

سوء استفاده دشمن از فضای مجازی برای انتشار دروغ و هجمه علیه ایران

الهیان تصریح کرد: دشمن با اشتباه محاسباتی بنا داشت هجمه علیه ایران، در مسیر براندازی داشته باشد که ابعاد مختلف آن را هم دیده بودند. در فضای مجازی و رسانه‌ها هم دیدیم که چطور فضای واتس آپ، تلگرام و اینستاگرام را به خدمت گرفتند و با انتشار مکرر دروغ‌ها و به میدان آوردن تمام ظرفیت شبکه‌های ماهواره‌ای تلاش کردند تا این طرح کلید بخورد. بنابراین ما در این نشست‌ها توضیح دادیم که این شرایط و وضعیت ایجاد شده مورد اعتراض ملت ایران است و در روز ۱۳ آبان ماه حدود ۱۲ میلیون ایرانی برای گفتن «نه» بزرگ به طراحی استکبار جهانی به صحنه آمدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: برخی کشورها در واکنش به این توضیحات می‌گفتند که این مباحث برای ما آشناست زیرا در کشورهای ما هم استکبار تلاش داشته تا چنین طرح‌هایی را پیاده سازی کند. برخی کشورها هم انتقاد جدی به مواضع رسانه‌ها در این خصوص داشتند و تعدادی از کشورها اعلام کردند که چه خوب است که این اطلاعات به صورت مستمر به ما داده شود زیرا با آنچه به ما گفته می‌شود در فضای مجازی و رسانه عنوان می‌شود بسیار متفاوت است.

تبیین حقوق زنان در ایران

وی تصریح کرد: صحبت هایی را درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در حوزه زنان ارائه کردیم زیرا یکی از محورهای مشترکی که در تمامی جلسات مطرح می‌شد بحث حقوق زنان در ایران بود، فضای غیرواقعی که در اذهان به واسطه دروغ‌های رسانه‌ای نسبت به فعالیت زنان ایرانی نقش بسته بود. وقتی درباره دستاوردهای جمهوری اسلامی در حوزه زنان در ۴۳ سال گذشته گزارش دادیم باز تعجب کردند. این کشورها در مجموع به واسطه نشست‌های که خواهند داشت شاید رأی‌شان در شورای حقوق بشر تغییر نکند اما دیدشان نسبت به جمهوری اسلامی ایران تغییر خواهد کرد زیرا رأی‌ آنها در پایتخت و مرکز کشورها تعیین می‌شود و به شدت هم تحت تاثیر لابی آمریکا و تهدید و تطمیع ایالات متحده و برخی کشورهای غربی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین گفت: این روشنگری‌ها سبب می‌شود کشورها دید واقع بینانه نسبت به شرایط ایران داشته باشند زیرا طبق آنچه در رسانه‌ها مطرح شده گویی انقلاب اسلامی ایران به شکست انجامیده و براندازی انجام شده اما واقعیت های موجود اینچنین نیست و ما موظف بودیم واقعیت‌ها را برای آنان تبیین کنیم.

نادیده گرفتن حقوق ۴۰ میلیون زن ایرانی با اخراج ایران از کمیسیون مقام زن

الهیان با اشاره به موضوع کمیسیون مقام زن، گفت: هیلاری کلینتون، کامالا هریس و میشل اوباما بیانیه‌ای را تنظیم کردند مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران باید از این کمیسیون اخراج شود. ما جلسه‌ای را با رئیس اکوسوک سازمان ملل اشتیم که کمیسیون مقام زن یکی از ارکان آن است. مطرح کردیم که اخراج ایران از کمیسیون مقام زن یعنی نادیده گرفتن بیش از ۴۰ میلیون زن ایرانی و این مورد اعتراض سازمان های مردم نهاد و زنان در ایران است.

رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی مجلس، یادآور شد: پیش از سفر به نیویورک نشستی با سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های بین المللی که مقام مشورتی از سازمان ملل داشتند، داشتیم و همه آنها به اتفاق با اخراج ایران از کمیسیون مقام زن مخالف بودند. البته رئیس اکوسوک بیان داشت که فعلا درخواست رسمی به ما داده نشده اما اگر چنین درخواستی مطرح شود ما به ناچار باید آن را به رأی بگذاریم.

وی ادامه داد: یکی از طراحی‌های غرب علیه ایران رخدادِ چنین اتفاقی است تا جمهوری اسلامی ایران را ناقض حقوق زن مطرح کنند. این موضوع بخشی از طرح کلان ائتلاف‌های بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی ایران است تا ما را به لحاظ حقوق بشری محکوم کنند. کشورهایی که پرونده خودشان پر از جنایت علیه بشریت است.   به طور مثال آلمان که در شورای حقوق بشر بانی قطعنامه علیه ایران شده بود، خود در دوران دفاع مقدس به واسطه ارسال بمب های شیمیایی به صدام سبب شد تا هزازان ایرانی اعم از زن و کودک و سایر رزمنده‌های ایرانی مجروح و ۱۳ هزار شهید به واسطه حملات شیمیایی داشته باشیم. این کشور یعنی آلمان با این شرایط مدعی حقوق بشر نسبت به جمهوری اسلامی ایران است؟

الهیان یادآور شد: بیانیه اعتراضی ایران هم در نشست شورای حقوق بشر قرائت شد و به بخشی از واقعیت های موجود اشاره شد.

وی در توضیح نتیجه قطعنامه شورای حقوق بشر، گفت: ما پیش از این هم این فشارهای حقوق بشری را داشتیم هرجا غرب، آمریکا و رژیم صهیونیستی به بن بست می‌خوردند و نمی‌توانستند منافع خود را از طریق این کشورها تامین کنند یا این کشورها تبعیت از آنها نداشتند، از ابزار حقوق بشر استفاده می‌کنند.

تبدیل شورای حقوق بشر به جایگاهی برای غرض ورزیهای سیاسی

الهیان ادامه داد: شورای حقوق بشر سازمان ملل به جایگاهی برای غرض ورزی‌های سیاسی تبدیل شده و ماهیت خود را به لحاظ حقوق بشری از دست داده است. ما قبلا گزارشگر ویژه را داشتیم که برای ایران تعیین شد احمد شهید و جاوید رحمان البته سیاست جمهوری اسلامی ایران این نبود که آنها را به کشور راه بدهد و اینها نهایتا گزارشی علیه ایران دادند.

رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: این کشورها در مورد قطعنامه به اهداف خود نمی‌رسند و وظیفه ما روشنگری است، تحولاتی که در ایران اتفاق  می‌افتد ماهیت ضد حقوق بشری و نقض حقوق بشری توسط آمریکا و غربی‌ها دارد. امریکا حضورش در کشورهای منطقه عراق، افغانستان و پاکستان جز ناامنی و تقویت گروه های تروریستی نیست و امریکا با پرونده حقوق بشری سنگین مدعی نقض حقوق بشر در ایران شده است.

وی اظهار کرد: موضع اصولی و محکم خود را حفظ خواهیم کرد به فرمایش رهبری و به کسی باج نخواهیم داد و در عین حال روشنگری را برای کشورهای غیر مغرض خواهیم داشت. به تعبیر رهبری این دشمنی‌ها تمامی ندارد.

انتهای پیام

کد خبر 10166

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =