کد خبر 9217
۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲

الهیان:

حمله به سفارت ایران در دانمارک نقض صریح کنوانسیون وین است

حمله به سفارت ایران در دانمارک نقض صریح کنوانسیون وین است

رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی عدم تأمین امنیت سفیر کشورمان در حمله با سلاح سرد به محوطه سفارت ایران در دانمارک و تأخیر پلیس کپنهاک را نقض صریح کنوانسیون وین و مغایر با اعلامیه جهانی حقوق بشر و در تضاد با مواضع شعارگونه مقامات اروپایی در جهت حمایت از حقوق بشر، به ویژه حقوق زنان دانست و محکوم کرد.

به گزارش نمایندگان ما، زهره الهیان رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی طی پیامی به همتایان خود در پارلمان دانمارک و پارلمان اروپا، حمله به یک بانوی ایرانی در جایگاه مقام عالی دیپلماتیک را محکوم کرد.

وی ضمن انتقاد شدید از عدم تأمین امنیت سفیر کشورمان در حمله با سلاح سرد به محوطه سفارت جمهوری اسلامی ایران در دانمارک و تأخیر پلیس کپنهاک، آن را نقض صریح کنوانسیون وین و مغایر با اعلامیه جهانی حقوق بشر و در تضاد با مواضع شعارگونه مقامات اروپایی در جهت حمایت از حقوق بشر، به ویژه حقوق زنان دانست و محکوم کرد.

در متن پیام رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی آمده است:

«بدیهی است این اقدامات به رهبری گروه تروریستی سازمان مجاهدین خلق که پیش از این سبب سلب حیات از بیش از ۱۷ هزار هموطن ایرانی ما شده‌اند، صورت گرفته و بنا بر سوابق این گروه تروریستی، این عمل حرکت جدیدی از سوی آنها نیست و جای تعجب ندارد، تعجب آنجاست که این گروه تروریستی در مأمنی که مقامات اروپایی مدعی حقوق بشر برایشان فراهم کرده‌اند، دست به اقدامات ضدحقوق بشری می‌زنند.

همچنین ضمن تأکید بر لزوم پایبندی کشورها و مقامات و نهادهای اروپایی مدعی حمایت از حقوق بشر و حقوق زنان به تعهدات بین‌المللی، از آنها می‌خواهم که به مسئولیت‌های قانونی خود عمل نموده و در خصوص مسئولیت بین‌المللی این حمله و تعدی به بانوی دیپلمات ایرانی، پاسخگو باشند.»

انتهای پیام

کد خبر 9217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =