کد خبر 10073
۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲

غضنفرآبادی:

طرح تشدید مجازات همکاری‌کنندگان با دولت های متخاصم در مورد بازنگری در مجازات جاسوسان است

طرح تشدید مجازات همکاری‌کنندگان با دولت های متخاصم در مورد بازنگری در مجازات جاسوسان است

رئیس کمیسیون قضایی مجلس با تأکید بر اینکه طرح تشدید مجازات همکاری‌کنندگان با دولت های متخاصم علیه امنیت کشور در مورد بازنگری در مجازات جاسوسان است، گفت: این طرح هنوز در صحن علنی مجلس نه مطرح و نه تصویب شده است.

به گزارش نمایندگان ما، موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در مورد برخی اظهارات مبنی بر تلاش مجلس برای افزایش جرائم امنیتی گفت: طرح تشدید مجازات همکاری‌کنندگان با دولت های متخاصم علیه امنیت کشور  ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ اعلام وصول و برای بررسی به کمیسیون قضایی و حقوقی ارجاع شد و بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس نوبت بررسی آن در کمیته تخصصی رسیده است.

وی افزود: طراح این طرح تقاضا کرد که در دستور صحن علنی قرار گیرد بنابراین کمیته مربوطه محتوای طرح را بررسی و گزارش آن را به کمیسیون قضایی و حقوقی ارسال خواهد کرد تا بررسی های لازم در مورد کلیات و جزئیات آن انجام شود.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس ادامه داد: در صورتی که پیشنهاد کمیته در کمیسیون قضایی و حقوقی تصویب شود به عنوان مصوبه به صحن علنی ارسال خواهد شد و در حال حاضر آن چیزی که در کمیته بررسی می شود طرح پیشنهادی نمایندگان است و هنوز به تصویب مجلس نرسیده است.

غضنفرآبادی یادآور شد: محتوای طرح مذکور صرفا برای بازنگری در مجازات جاسوسان و در مورد اشخاصی است که مرتکب جاسوسی می‌شوند و در حال حاضر نیز در  ماده ۵۰۲ کتاب تعزیرات قانون مجازات اسلامی تعیین مجازات شده است.

انتهای پیام

کد خبر 10073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =