کد خبر 10174
۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹

گزارش اختصاصی؛

بن بست مذاکرات برجام به کجا خواهد رسید!؟

بن بست مذاکرات برجام به کجا خواهد رسید!؟

بن‌بست مذاکرات برجام، جنگ اوکراین و حمایت‌های اروپا از اعتراضات در ایران، باعث شده است زمینه برای ورود تهران و پایتخت‌های اروپایی به فاز تنش فراهم شود.  

پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما: بن‌بست مذاکرات برجام، جنگ اوکراین و حمایت‌های اروپا از اعتراضات در ایران، باعث شده است زمینه برای ورود تهران و پایتخت‌های اروپایی به فاز تنش فراهم شود.  

دو رویداد منطقه‌ای در سیاست خارجی ایران ظرف ۱۰ روز گذشته باعث شده است تا در بن‌بست مذاکرات احیای برجام و بروز تنش‌ها در روابط تهران و پایتخت‌های اروپایی، زمزمه‌های فعال شدن میانجیگران منطقه‌ای در روابط ایران و ایالات‌متحده مجددا مطرح شود، که البته سفر ۲۷ آبان وزیر امور خارجه عمان به تهران و سفر ۸ آذر علی باقری به دوحه قطر نیز به گمانه‌زنی‌ها در این خصوص دامن زده است.

در این باره مقام معظم رهبری می فرمایند: برجام ۲ یعنی ایران باید از منطقه به کلی خارج شود و برجام ۳ یعنی ایران باید متعهد شود که هیچ سلاح راهبردی مهمی تولید نکند.

سرگی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه صدور قطعنامه ضد ایرانی اخیر از سوی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی را موجب پیچیده شدن وضعیت احیای برجام توصیف کرده است.

بن بست مذاکرات برجام به کجا خواهد رسید!؟

این در حالی است که نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد مدعی شده است که در صورت احیای توافق هسته‌ای در دولت کنونی آمریکا، رئیس جمهور بعدی این کشور هرگز به آن پایبند نخواهد بود.

همچنین  در این باره سید نظام‌الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی می گوید:‌ آنها که خارج از کشورند، مامورند و معذور، اما آنها که داخل کشورند و احیاناً بی اطلاع، نمی دانم آیا شرمنده خواهند شد وقتی بفهمند همه این ماجرای انقلاب جعلی، پروژه ای بود برای اعمال فشار و امتیازگیری از جمهوری اسلامی در روند احیای برجام؟

با این حال به‌طور کامل واضح است که هدف کشور های اروپایی و آمریکایی از احیای برجام، تحقق منافع خودشان است و به منافع ایران اهمیتی نخواهند داد، باید منتظر ماند و دید که کشور ایران در مقابل این دروغ گویان مدعی، چه ذوندی را پیش خواهد برد.

انتهای پیام

کد خبر 10174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =