کد خبر 10144
۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰

حسن پور:

صاحبان اندیشه برای ایجاد حکمرانی نو، ایده های تحول آفرین را به مجلس ارائه کنند

صاحبان اندیشه برای ایجاد حکمرانی نو، ایده های تحول آفرین را به مجلس ارائه کنند

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در آستانه بررسی برنامه هفتم همه آحاد مردم، نخبگان، صاحبان اندیشه و جناح های سیاسی برای ایجاد حکمرانی نو، ایده های تحول آفرین را به مجلس ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، شهباز حسن پوربیگلری نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در صحن علنی امروز گفت: در آستانه بررسی برنامه هفتم از همه آحاد مردم، نخبگان، صاحبان اندیشه و جناح های سیاسی دعوت می کنم تا برای ایجاد حکمرانی نو، ایده های تحول آفرین را به مجلس ارائه کنند تا برای حل مشکلات اساسی کشور کارهای بزرگ در دستور کار قوای سه گانه قرار گیرد. ۹ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با گرامیداشت روز مجلس خطاب به نمایندگان، گفت: حواسمان باشد ما نماینده مردمی هستیم که حضرت امام (ره) فرمودند این مردم از زمان رسول اکرم هم بهتر هستند و تاکنون هم ثابت کردند و با وجود همه مشکلات و تحریم های ظالمانه از خود مقاومت نشان دادند و ما جز شرمندگی در مقابل این مردم وفادار و نجیب چیزی برای گفتن نداریم؛ بیایید برای این شرمندگی طرحی نو دراندازیم و به بخشی از مشکلات مردم پرداخته و با تصویب قوانین به موقع در راستای رفع مشکلات اساسی از جمله معیشت، اشتغال، تولید، مسکن و رسیدگی به دغدغه جوانان گامی جدی برداریم.

وی افزود: امروز بیش از هر زمانی نیاز به آرامش داریم و باید حواسمان باشد که دشمنان قسم خورده به دنبال بر هم زدن نظم و امنیت جامعه هستند تا حواسمان را از مسائل مهم و مشکلات مردم منحرف کنند در حالی که نظم و امنیت موجب آرامش و امنیت سرمایه گذاران و کارآفرینان و زمینه رشد اشتغال و پیشرفت ایران سرافراز و حل بخشی از مسائل اساسی مردم است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس یازدهم یادآور شد: در آستانه بررسی برنامه هفتم از همه آحاد مردم، نخبگان، صاحبان اندیشه و همه تفکرهای متفاوت و جناح های سیاسی دعوت می کنم تا برای ایجاد حکمرانی نو، ایده های تحول آفرین را به نمایندگان خود در خانه ملت ارائه کنند تا برای حل مشکلات اساسی کشور کارهای بزرگ در دستور کار قوای سه گانه قرار گیرد.

حسن پور بیگلری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، گفت: آیا خبر دارید بیمه خسارت دیدگان از خشکسالی، سیل و سرمازدگی آن هم دو سال پیاپی محصولات پسته در استان کرمان و شهرستان سیرجان پرداخت نشده و خبر دارید که استمهال وام های کشاورزی در بلاتکلیفی است.

نایب رئیس کمیسیون اقصادی مجلس با مورد خطاب قرار دادن وزیر صمت، گفت: از شما انتظار دیگری داشتم، آیا در جریان هستند که در برخی شرکت های صنعتی و معدنی بی عدالتی بیداد می کند و نارضایتی شدید کارگران زحمتکش را در پی داشته است؛ به دغدغه نمایندگان، مردم و رهبر معظم انقلاب در مورد وضعیت و قیمت و کیفیت خودرو توجه جدی داشته باشید.

وی تصریح کرد: چرا همسان سازی حقوق اجرا نمی شود و در یک مجموعه بالای ۵۰ میلیون حقوق می گیرد و دیگری کمتر از ۷ میلیون تومان؛ چرا در استخدام ها جوانان بیکار و فاقد بیمه در اولویت قرار نمی گیرند؟

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس یازدهم خطاب به وزیر اقصاد، گفت: آیا در جریان هستید وام های بانکی تعطیل شده است و مردم برای ۵۰ میلیون تومان وام باید مانند توپ فوتبال از این بانک به آن بانک سرگردان باشند و کسی هم پاسخگو نباشد.

حسن پور بیگلری خطاب به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، افزود: آیا می دانید که در این وزارتخانه پس از گذشت ۹ ماه از سال هنوز وام های تبصره ۱۸ برای اشتغال ابلاغ نشده است؛ چگونه می خواهید یک میلیون شغل ایجاد کنید؟

نایب رئیس کمیسیون اقصادی مجلس خطاب به رئیس جمهور، یادآور شد: می طلبد به اشتغال جوانان توجه ویژه شود.

وی خطاب به وزیر خارجه با بیان اینکه یک بار هم سری به آسایشگاه جانبازان شیمیایی بزنید، گفت: صدای مظلومیت مردم بی گناه، بی دفاع و رزمندگان، ارتش قهرمان و سپاه و بسیج جان برکف و جهادیان را به گوش جهانیان برسانید تا آلمانی ها بدانند با بمب های اهدایی شیمیایی شان چه بلایی بر سر مردم آمده است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس یازدهم خطاب به وزیر کشور گفت: روستاها بی صاحب رها شده اند و دهیاران بعد از دو دهه بلاتکلیف هستند؛ استخدام آنها در چه وضعیتی قرار دارد؟

حسن پور از تدبیر رئیس قوه قضائیه در برخورد رافت اسلامی با دانشجویان و دانش آموزان و تعامل خوب با نمایندگان مجلس تقدیر و تشکر کرد و از دولت خواست که در بودجه سال آینده چاره ای جدی برای رفع مشکلات و مسائل همه کارکنان به ویژه کارکنان وزارت کشور وجهاد کشاورزی داشته باشد.

انتهای پیام

کد خبر 10144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =