کد خبر 10145
۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵

ابوترابی:

جمهوری اسلامی شعار زن، زندگی، آزادی را در عمل اجرا کرده است

جمهوری اسلامی شعار زن، زندگی، آزادی را در عمل اجرا کرده است

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس گفت: این روزها شعار بعضی‌ها زن، زندگی، آزادی شده است. شعاری که جمهوری اسلامی ایران نه در شعار بلکه در عمل آن را اجرا کرد.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۹ آذرماه) و در نطق میان دستور خود، گفت: این روزها شعار بعضی‌ها زن، زندگی، آزادی شده است. شعاری که جمهوری اسلامی ایران نه در شعار بلکه در عمل آن را اجرا کرد. طبق آمار بین المللی قبل از انقلاب شکوهمند کشورمان میزان سواد زنان کشور ۵۴ درصد بوده و درحال حاضر به ۸۷ درصد رسیده است و ۵۲ درصد دانشجویان دانشگاه‌های کشور را دختران تشکیل می‌دهند و اولین کشور از لحاظ سواد آموزی دختران در کوتاه ترین زمان جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: طبق آمار بین المللی میزان امید به زندگی که میانگین طول عمر انسان را نشان می‌دهد پیش از انقلاب ۵۴ سال بوده و درحال حاضر همتراز کشورهای پیشرفته دنیا به ۷۶ سال رسیده که نشان دهنده دسترسی مردم به درمان و آب آشامیدنی سالم و تغذیه مناسب است.

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس افزود: و اما شعار آزادی؛ این شعار به معنی واقعی در جمهوری اسلامی ایران اعمال شد، اول انقلاب که رفراندوم به جمهوری اسلامی ایران بیش از ۹۸ درصد و در سال ۱۳۶۸ رای مجدد به قانون اساسی و به طور میانگین یک انتخابات برگزار گردید و همچنین پاسخگویی مسئولین تراز اول و انتقاد از مسئولین که در کمتر جای دنیا وجود دارد، مستند صحبت‌های من انتقاد و بیان کاملا آزاد دانشجویان با رهبر معظم انقلاب اسلامی است. شما کجای دنیا را سراغ دارید دانشجویان با رهبران و روسای جمهور کشورها حداقل سالی یک بار بدون لکنت‌ زبانی صحبت‌های خود را بیان کنند. اگر حرف من را قبول ندارید در اینترنت جست و جو کنید و جلسات رهبری را با دانشجویان ببینید و با سایر کشورها مقایسه کنید.

ابوترابی گفت: موضوع دوم سعی و تلاش دولت جهت رفع مشکلات است، دولت جدید در یکسال گذشته اقدامات امیدوارکننده خوبی انجام داده، تولید ۶ هزار مگاوات برق تنها در بازه زمانی یکساله رکوردی بین المللی است که باعث شد امسال در منزل قطعی برق نداشته باشیم. عضویت در سازمان شانگهای که کار بسیار مهم زیرساختی برای تعامل با جهان و قدرتمند شدن با پیمان‌های بین المللی با سایر ابرقدرت های جهان است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شروع پر قدرت و با انگیزه تولید یک میلیون مسکن اقدام زمان بر و بسیار ضروری است که علاوه بر ایجاد اشتغال کم کاری دولت قبل را جبران می‌کند. بسیاری از مستاجران را خانه دار می‌نماید.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس گفت: تعامل با کشورهای همسایه با دیپلماسی فعال انرژی که یک نمونه کوچک آن اخذ طلبمان از عراق و وارد کردن گاز از ترکمنستان است، صادرات نفت با استفاده از پالایشگاه‌های ونزوئلا و جبران کسری ۵۴۰ هزار میلیارد تومانی سال قبل که به این دولت ارث رسیده بود و برخی از کارشناسان نظر می‌دادند که دولت آقای رئیسی با این کسری بودجه توان پرداخت عیدی و حقوق پایان سال را نخواهد داشت و یکی از سران فتنه اعلام کرده بود با این مشکلات دولت جدید تا شش ماه بیشتر دوام نخواهد آورد و بعد ما تخریب این دولت را شروع می‌کنیم. به کوری چشم عیادی نفوذی دولت حقوق و عیدی سال ۱۴۰۰ را نیز پرداخت کرد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ از دولت قبل بدهی ۱۸۰ هزار میلیارد تومانی باز به این دولت ارث رسیده که درحال بازپرداخت آن است. برای اولین صادرات غیر نفتی از واردات پیشی گرفت که حکایت از تعامل با سایر کشورها دارد.

ابوترابی گفت: توان فضایی ما که در دولت قبل به صفر رسیده بود و بسیاری از نخبگان فضایی کشور به لحاظ عدم فعالیت از کشور خارج شدند در این دولت با قدرت مجددا شروع به کار کرده اند که مستند من در این ایام چند آزمایش ماهواره و ماهواره بر است که با چشمانمان دیدیم و چه دلگرمی خوبی برای نخبگان در این عرصه شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خطاب به خاندان بارزانی و مسئولین اقلیم کردستان عراق، عنوان کرد: واقعا بی چشم و رو تر از شما در این عالم کسی وجود ندارد، شما جان، پست و مقامتان را مدیون حاج قاسم و جمهوری اسلامی ایران هستید ولی امروزه پناه‌گاه مخالفان و تجزیه طلبان ایران شده اید.

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس در خصوص حوزه انتخابیه خود گفت: نجف آباد به فرموده مقام معظم رهبری شهر علم ایثار و شهری است که بر قله ایمان و ایثار و شهادت ایستاده است. شهرستان نجف آباد بیشترین شهید را به نسبت جمعیت در هشت سال دفاع مقدس و در فتنه عظیم داعش تقدیم کشور کرده است، تنها شهرستانی که به تنهایی لشکری سرافراز تحت عنوان نجف اشرف دارد که اولین فرمانده آن شهید حاج احمد کاظمی است.

و، عنوان کرد: شهرستان تیران و کرون که این سال ها قطب کشاورزی و تغییر الگوی کشت سنتی به نیمه صنعتی و گلخانه ای بوده حکایت از نبوغ و سخت کوشی این مردم دارد به گونه ای که امروز به لحاظ ظرفیت خوب صادرات صنعتی در این دو شهرستان با کمبود ۲ هزار و ۱۵۰ نفر نیروی کار مواجه شده ایم و افرادی که حال کار دارند می‌توانند با مراجعه به سامانه کاریابی جهت اشتغال با کارفرمایان تماس بگیرند. البته مشکلاتی نیز در این دو شهرستان داریم که با این نوع سر و صدا رفع نمی‌شود و به صورت با مسئولین مربوطه پیگیری مستمر انجام خواهد شد.

ابوترابی گفت: به لحاظ نوع حکمرانی در نوع جمهوری اسلامی ایران ما کشوری تمرکز گرا هستیم که این تمرکز گرایی باعث مشکلات زیادی شده که در قانون و طرح مدیریت جامع شهری به سمت تمرکز زدایی پیش می‌رویم. در اصول 7، 100 تا 106 قانون اساسی به خوبی به تفیذ اختیار و انجام امورات محلی توسط پارلمان محلی تاکید شده است.

انتهای پیام

کد خبر 10145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =