کد خبر 10259
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲

امامی راد در نطق میان دستور:

انتصاب نیروهای ضعیف در دولت سیزدهم شایسته این دولت نیست

انتصاب نیروهای ضعیف در دولت سیزدهم شایسته این دولت نیست

نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز در مجلس با بیان اینکه انتظار این است در پالایش کابینه و نیروهای ضعیف در بدنه دولت تجدید نظر شود، گفت: انتصاب نیروهای بعضا ضعیف در دولت سیزدهم مشهود است و شایسته این دولت نیست.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، حسین امامی راد نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۱۵ آذرماه)  خطاب به رئیس جمهور، گفت: این مجلس بالاترین حمایت را از کابینه و دولت شما داشته است، البته در زمان رای اعتماد به وزرای پیشنهادی حرف ما این بود که حمایت ما منافی با نظارت ما نیست. وظیفه نمایندگی مطابق قانون اقتضا می‌کند که در کنار وظیفه تقنینی بعد نظارتی نیز لحاظ شود. دو ملاک و خط قرمز برای نمایندگان شامل مصالح کشور و منافع و حقوق مردم وجود داشت.

وی ادامه داد: جناب آقای رئیسی! وقت گذاری و حضور مستمر شما در بین مردم در سفرهای استانی هم امیدآفرین است و هم گره گشا و قابل تحسین و تقدیر. زرین ترین برگه افتخار دولت حزب الهی کنترل ویروس جان ستان کرونا و ارتقاء سلامت جامعه است.

نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز در مجلس افزود: توجه به توسعه و اولویت دهی به سیاست اقتصادی همسایگی که توصیه راهبردی مقام معظم رهبری برای برون رفت از مشکلات و گره های اقتصادی و دورزدن بخش عمده ای از تحریم ها در بیانیه گام دوم انقلاب بود نیز جزء عملکردهای قابل دفاع دولت سیزدهم است. لاکن ضعف رسانه، ضعف نظارت بر بازار و انتصاب های شما مورد انتقاد جدی است، تاخیر در انتصابات و معرفی و انتصاب نیروهای بعضا ضعیف در دولت سیزدهم مشهود است و شایسته این دولت نیست.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور، ادامه داد: یک سال و چند ماه از عمر این دولت گذشت، یکی از قول و وعده های شاخص شما ساماندهی و ساخت ۴ میلیون مسکن برای هموطنان فاقد مسکن بود، متاسفانه فردی را برای وزارت راه و شهرسازی معرفی کردید که با کسالت شدید دست و پنجه نرم می‌کرد. ضمن آرزوی سلامتی برای وی آیا از کسالت او خبر نداشتید؟ معرفی کسی که بدون مسکن توان نظارت و ساماندهی بر مسکن را نداشت شایسته این دولت بود!؟ اگر با علم به رنجوری و کسالت وی را معرفی کردید خسارت این تغییر و گرفته شدن وقت مجلس برای بررسی و رای اعتماد به گزینه جدید را چه کسی پاسخگو است.

امامی راد عنوان کرد: ای کاش در معرفی گزینه جدید و جایگزین شایستگی تخصصی و فنی را در نظر می‌گرفتید، آیا از نیم میلیون نفر عضو نظام مهندسی ساختمان کشور و حدود یک میلیون تحصیل کرده در رشته‌های مختلف عمرانی کسی نبود تا فردی غیر مرتبط با صنعت ساختمان، حمل و نقل هوایی، دریایی، ریلی و زمینی و ابر پروژه نهضت ملی مسکن باید به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی شود؟

نماینده مردم چناران،  طرقبه و شاندیز در مجلس گفت: کابینه شما چهار گروه دارد، یک گروه نیروهایی متعهد و متخصص هستند که تعهد و تخصص را همزمان دارند ولی افسوس که اینها تحت القبیله کابینه شما هستند، دوم نیروهایی که متعهد هستند اما کارنابلد و بعضا به شدت ضعیف هستند، گروه سوم افراد غیر سیاسی که سرشان به کار خودشان است در هر دولتی که باشند کاری که به آنها سپرده می‌شود انجام می‌دهند فارق از فضاها و حواشی سیاسی  و گروه چهارم بانیان وضع موجود هستند که وجود آنها در بدنه دولت بلای جان کشور و پاشنه دولت شما است این افراد کم هستند ولی کم آنها نیز زیاد است.

وی ادامه داد: برای دو گروه فکری بردارید وگرنه خدمات رسانی دولت به کندی انجام می‌شود، گروه دوم که منتصب به شما هستند یعنی نیروهای متعهد ولی ضعیف و گروه چهارم که منتصب شما نیستند اما در بدنه دولت مانده اند و بانیان وضعیت موجود محسوب می‌شوند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما به یک جمله مقام معظم رهبری بعد از انتخاب شما و کابینه شما امیدواریم، ایشان فرمودند مردم از این انتخاب خیر می‌بینند. بخشی از این خیر محقق شده و در بحث نظام سلامت مردم خیر دیدند ولی با پالایش در کابینه این بیان مقام معظم رهبری محقق می‌شود. انتظار این است در پالایش کابینه و نیروهای ضعیف در بدنه دولت تجدید نظر شود.

انتهای پیام

کد خبر 10259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =