کد خبر 10300
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹

گزارش؛

حواشی جلسه رای اعتماد بذرپاش/ این حرف‌ها آبروی مجلس و نظام را می‌برد

حواشی جلسه رای اعتماد بذرپاش/ این حرف‌ها آبروی مجلس و نظام را می‌برد

در شرایطی مهرداد بذرپاش به عنوان وزیر راه و شهرسازی از مجلس رای اعتماد گرفت که طرح برخی اظهارنظرهای نمایندگان مخالف وزارت او، باعث ایجاد حواشی در مجلس است.

به گزارش نمایندگان ما: امروز جلسه علنی مجلس برای بررسی صلاحیت مهرداد بذرپاش برای تکیه بر صندلی وزارت راه و شهرسازی برگزار شد؛ نامه معرفی رییس جمهور در ۱۳ آذر اعلام وصول شده بود.

طبق اعلام هیات رییسه قرار بود جلسه امروز با حضور رییس جمهوری برگزار شود لذا اولین دستور مجلس بررسی جزییات طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل بود تا اینکه ساعت ۹ و با حضور پیدا نکردن رییس جمهور، مجلس وارد بررسی صلاحیت «بذرپاش» شد.

طبق آیین نامه داخلی دو نفر موافق و دو نفر مخالف به مدت ۱۵ دقیقه زمان برای بیان دلایل خود دارند؛ محمد جواد عسگری، مجتبی یوسفی و مجتبی توانگر به عنوان مخالف و کیومرث سرمدی، حسین حاتمی، مجتبی رضاخواه و مجتبی ذوالنور به عنوان موافق وزیر صحبت کردند.

وقتی که نوبت به توانگر نماینده تهران رسید، توانگر با طرح انتقاداتی از معرفی «بذرپاش» گفت: آقای نیکزاد نایب رییس مجلس با تجربه و تخصص در حوزه مسکن به دلیل عدم همکاری بانک ها در ارائه تسهیلات برای ساخت مسکن پیشنهادات تصدی وزارت راه را نپذیرفت حالا بذرپاش که نه تخصص و نه تجربه دارد چه چیزی در خود دید که این پیشنهاد را پذیرفت؟

در جریان صحبت‌های توانگر تعدادی از نمایندگان مشخصا سید نظام موسوی نماینده تهران با فریادهای بلند به اظهارات توانگر واکنش نشان داد تا جایی که برخی از نمایندگان سعی در آرام کردن او داشته و موسوی را به سمت صندلی‌اش بردند.

بعد از اینکه موسوی بر روی صندلی خود نشست، اردشیر مطهری نماینده گرمسار با فریاد به توانگر اعتراض می کرد تا جایی که رییس مجلس از او خواست که نظم جلسه را رعایت کند.

بعد از اتمام صحبت های توانگر، آزادی خواه او را به سمت صندلی‌اش همراهی کرد اما موسوی نماینده اردبیل با فریادهای بلند به توانگر گفت: این حرف‌هایت برای مجلس بد است و آبروی مجلس و نظام را می‌برد.

بعد از توانگر، رضاخواه نماینده تهران به عنوان موافق وزارت «بذرپاش» در پشت تریبون رفت و در ابتدای صحبت های گفت: بسیار متاسفم که از تریبون مجلس برای اغراض شخصی استفاده می‌شود؛ مخالف از سکوت آقای بذرپاش در خصوص اتفاقات اخیر سخن گفت منتها باید گفت آن بولتن نویس هایی که مطالب خلاف را به رهبری نسبت داده اند به چه میزان به رهبری و نظام ضربه وارد کرده اند. شما اگر سکوت کنید قطعا بهتر است.

در زمان طرح این صبحت‌ها، شریفیان نماینده تهران با فریاد از رضاخواه خواست که به جای جواب دادن به توانگر، از بذرپاش دفاع کند.

با اتمام صحبت های نمایندگان موافق و مخالف، بذرپاش در پشت تریبون مجلس رفت و صمن ارائه برنامه هایش در پاسخ به برخی انتقادات گفت: عده ای بدون مطالعه و بررسی برنامه ها، قضاوت می کنند؛ در کشور بن بست وجود ندارد بلکه ما دور هم نشسته و یکدیگر را متهم می کنیم حال اینکه مردم از ما جلوتر هستند پس باید سطح نگاه خود را بالاتر برد.

او با طرح سوالاتی بیان کرد: اینکه خودمان حکم صادر کنیم و ترویج کنیم و حتی حاضر نباشم ۵ دقیقه مباحث را گوش کنیم و تنها در رسانه ها موضوع بگیرم، انقلابی گری است؟ آیا من موضع گیری نداشته ام؟ شما که در سایت‌ها سیر می کنید، نگاه می کردید. آیا تنها توئیت زدن انقلابی گری است؟

بعد از پایان صحبت های بذرپاش تعدادی از نمایندگان در مقابل تریبون مجلس حاضر شده و به استقبال «بذرپاش» رفتند و او را در آغوش گرفتند.

سپس رییس مجلس از هیات دولت همراه «بذرپاش» خواست که مجلس را ترک کنند که «بذرپاش» با بدرقه تعدادی از نمایندگان از مجلس رفت.

بعد از آن، محمدباقر قالیباف رییس مجلس درباره حضور پیدا نکردن رییس جمهور در مجلس گفت: قرار بود رئیس جمهور نیم ساعت انتهای جلسه حضور یابند اما چون در مراسمی روز دانشجو در دانشگاه تهران حضور داشتند، توفیق حضور پیدا نکردند.

پس از آن مجلس وارد رای گیری شد؛ برگه های رای گیری با سه گزینه «موافق»، «مخالف» و «ممتنع» بین نمایندگان توزیع شد و بعد از جمع آوری آراء، سه نماینده، فروردین، شارلی انویه و سرگزی آراء را شمردند.

در نهایت با اعلام قالیباف «مهرداد بذرپاش» با ۱۸۷ رای موافق، ‌ ۶۴ رای مخالف، ۷ رای ممتنع و ۵ رای باطله از مجموع ۲۶۳ نماینده حاضر وزیر راه و شهرسازی شد و به هیات دولت راه پیدا کرد.

انتهای پیام

کد خبر 10300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • جوان انقلابی IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    1 0
    شفافیت آرا نمایندگان مجلس در چه قرنی می خواهد اجرایی شود؟؟؟؟؟؟؟