کد خبر 10312
۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹

متفکرآزاد:

نسبت به وضعیت زندگی مردم که به سختی می‌گذرد شرمنده هستیم

نسبت به وضعیت زندگی مردم که به سختی می‌گذرد شرمنده هستیم

رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس گفت: انقلاب ما مظلوم مقتدر است؛ یعنی آنقدر اقتدار دارد که می‌تواند اقتدارش را تحمیل کند زیرا اقتدار آن مردم‌خیز است ولی مظلوم است به خاطر مردم‌خیز بودن چون اقتدارش را به خارج نشان می‌دهد و با مردمش با خضوع و خشوع رفتار می‌کند.

به گزارش نمایندگان ما، روح‌الله متفکرآزاد رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی شامگاه روز (۱۶ آذرماه) در جشن روز دانشجو که در دانشگاه آزاد اسلامی زنجان برگزار شد، با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد اقتدار ایران هستیم، اظهار کرد: قبل از انقلاب محمدرضا شاه برای تغییر نخست‌وزیر از سفارتخانه‌های آمریکا و انگلیس کسب‌ تکلیف می‌کرد و این امر نشان از وابستگی به غرب داشت در حالی‌که بعد از انقلاب شاهد رشد و اقتدار کشور هستیم.

وی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی، انقلابی است که اعتقاد دارد مردمش آن را به وجود آورده و اگر اعتراضی شود، دوست دارد معترض را از اغتشاش‌گر جدا کند تا به اشتباه، کسی صدمه نبیند.

رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه‌ نسبت به وضعیت زندگی مردم که سخت می‌گذرد، شرمنده هستیم، گفت: با این‌حال در مجلس و دولت برای بهبود اوضاع تلاش می‌کنیم. البته باید به این‌ نکته اشاره کرد که مشکل آمریکا با ما اخم و لبخند نیست که عنوان شود ما خیلی تند حرف زدیم و آنها به‌ همین دلیل با ما مشکل پیدا کردند؛ مصدق که با آمریکایی‌ها تند حرف نزده بود و به آن‌ها در نهضت ملی شدن صنعت نفت امید بسته بود.

متفکرآزاد با بیان اینکه توهم انقلاب در قبال انقلابی که ۳۰۰ هزار شهید داده همانند یک جوک است، تصریح کرد: انقلاب ما انقلاب ما نیست، انقلاب همه مستضعفان است؛ انقلاب ما انقلاب کشمیری‌ها، لبنانی‌ها، نیجریه‌ای‌ها، یمنی‌ها و هر صدایی که در گلو خشک شد، است؛ انقلاب ما انقلاب هر مظلومی است که زیر چکمه‌های لیبرالیسم له شد و انقلاب هر کسی است که به هالیوود نه گفت؛ انقلاب ما انقلاب هر کسی است که در قبال خشم و شهوت ایستاد؛ انقلاب ما انقلاب پاکان و باحیاها بود.

وی ادامه داد: انقلاب ما شهید داده است، الگوی انقلاب ما خانم مرضیه دباغ بود که زیر شکنجه حرف نزد؛ ما ملتی بودیم که خود را مصداق آیه قرآن کردیم. خیلی جاها اشتباهات داشتیم و اگر نداشتیم وضعیت اقتصادی این‌گونه نبود که دشمن بتواند از اشتباهات ما برای بدبین کردن مردم از آن سوءاستفاده کند. جاهایی مسئولان رفاه زده شدند و حواس‌مان از واقعیت‌ها پرت شد ولی اینها یک بخشی از پازل جنگ ترکیبی در حوزه شناختی است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یک زمانی در عملیات‌های جبهه جلوی دشمن می‌ایستادیم و سواد مقابله آن عرصه را داشتیم، یادآور شد: ولی یک زمان از دشمن رو دست خوردیم، چون روش نبردها تعییر کرد؛ دشمن از یک‌سو محاصره اقتصادی می‌کند تا به مردم فشار وارد شود و از این طریق مردم را بدبین می‌کند؛ از طرف دیگر در فضای مجازی که در همه جای دنیا حکمرانی خود را تعریف کرده واد نبرد شده‌ است.

وی گفت: در یک برهه دشمن برای دانستن فکر شما نظرسنجی می‌کرد ولی الآن فضای مجازی شخصی شده و این باعث شده که دشمن برای تعامل نیازی به نظرسنجی نداشته باشد چون دیتاسنتر دست خودش است و دیتا مانیتورینگ می‌کند، یعنی بررسی می‌کند که افراد کشور در قبال کدام پیام‌ها چه عکس‌العملی دارند و از این طریق الگوریتمی تعریف می‌کند که کاملا می‌داند مردم ایران چی فکر کرده و مردم ایران در ده سال دیگر چه فکر خواهند کرد و ده سال دیگر به این نقطه خواهند رسید در حالی که من دوست دارم به نقطه دیگر برسند؛ در نتیجه براساس علایق و خصلت‌های شما خبر تولید می‌کند و اینجا خود ما پاس گل می‌دهیم و از این طریق برای شما آینده‌نگری می‌کند؛ اینجا است که می‌گوییم چرا جامعه این‌قدر مایوس و ناامید است و حتی مسئولان نیز مقهور این فضا می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه دشمنان به‌دنبال ناکارآمد جلوه دادن دولت هستند، گفت: کنترل و کاهش تورم شدیدی که کشور با آن‌ مواجه بود از جمله اقداماتی است که دولت انجام داده است؛ همچنین مواجه درست با موضوع بیماری مرونا نیز در دو سال گذشته نشان‌دهنده عملکرد صحیح دولت است.

وی در ادامه به اتفاقات اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: در اغتشاشات اخیر ۱۷۰۰ میلیارد تومان ضرر اقتصادی به کشور وارد شده است؛ دشمن، دشمن است چه بخواهیم و چه نخواهیم؛ اگر یک شب من مسئول سر راحت بر بالین بگذارم در قبال شهیدی که جان داده باید جواب‌گو باشم و اگر یک خانواده به خاطر کم‌کاری من زندگی سختی بگذراند باید پاسخ‌گو باشم.

متفکرآزاد با بیان اینکه نبرد شناختی بخشی از نبرد است و امیدها را می‌سوزاند، ادامه داد: قبلا نمی‌توانستیم نفت بفروشیم و الآن در حال فروش هستیم و میزان آن را به قبل از تحریم‌ها نزدیک کرده‌ایم و پولش هم وارد کشور می‌شود ولی پول آن برای بدهی دولت قبل خرج می‌شود به طوری‌که ۸۸۵ هزار میلیارد تومان از اول سال تاکنون بدهی دولت قبل پرداخت شده‌ است.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر بزرگ‌ترین قرارداهای تجاری بسته می‌شود که یکی از مهم‌ترین آنها انعقاد قرارداد ۴۰ میلیارد دلاری نفت و گاز با روسیه است که در تاریخ نفتی ایران بی‌سابقه است؛ تراز تجاری ما با ترکیه مثبت شده است یعنی فروش ما به ترکیه از ورود در کالاهای غیرنفتی بیشتر است؛ به ترکمنستان که نمی‌توانستیم گاز بفروشیم در حال صادرات ۳ برابری هستیم؛ اینها امیدهای ما هستند و دیده نمی‌شوند چون ابرهای ناامیدی بخشی از نبرد ترکیبی دشمن تحت عنوان نبرد شناختی است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جنگ ترکیبی ته دل را خالی و داشته‌ها را حاشا می‌کنند، اظهار کرد: انقلاب اسلامی به زنان آزادی داد؛ کشوری که ۳۰ درصد زنان آن سواد خواندن و نوشتن داشتند، انقلاب ما این آمار را بالای ۹۰ درصد رساند؛ ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه‌ها را دختران تشکیل می‌دهند؛ ۳۰ درصد پزشکان متخصص و ۴۰ درصد پزشکان عمومی، ۳۰ درصد اساتید دانشگاه و ۴۰ درصد کارمندان زنان هستند. انقلاب اسلامی چشم‌ها را از بدن‌های زنان دور کرد تا این قشر از خانه‌ها به جامعه آیند و رشد کنند. امام راحل بالاترین پیام تمدنی تاریخ انقلاب را به دست علامه جوادی آملی و مرضیه دباغ داد تا به دست رئیس دولت کمونیسم تحویل دهد که صدای شکستن استخوان‌های کمونیسم را می‌شنوید و یک زن پیامبر تمدنی انقلاب اسلامی بود.

وی تصریح کرد: باید جهاد تبیین کنیم و نگذاریم انقلاب‌مان قربانی شود؛ انقلاب را آسان به دست نیاورده‌ایم و آسان از دست نخواهیم داد و نمی‌دهیم. انقلاب ما تنها انقلابی است که در آن رفراندوم کردیم و جزو حکومت‌هایی هستیم که حکومت را برای مردم تاسیس کردیم و قانون اساسی ما جزو مترقی‌ترین قانون‌های اساسی دنیا است.

متفکرآزاد با بیان اینکه مرگ بر دیکتاتور شعار انقلاب ما است اما دیکتاتور کیست،  عنوان کرد: شهروندی که با عشق خالصانه، پاک و از روی محبت که از چشم‌هایش معلوم بود به رئیس جمهورش شکلات می‌دهد با او کاری می‌کنند که پشیمان شود؛  دیکتاتور ضدانقلابی است که نمی‌گذارد شهروند ما در بازار محل کسب و کار خود را باز کند؛ باید جلوی دوقطبی را بگیریم و نباید بگذاریم بین مردم و مردم و مسئولان فاصله بیفتد.

انتهای پیام

کد خبر 10312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =