کد خبر 9586
۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲

متفکر آزاد مطرح کرد

لزوم گنجاندن اسناد لانه جاسوسی در کتاب‌های درسی 

لزوم گنجاندن اسناد لانه جاسوسی در کتاب‌های درسی 

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره درج اسناد لانه جاسوسی در کتاب های درسی گفت: مطالبه ما در کمیسیون آموزش مجلس، طراحی سریع و جدی این مباحث در کتب درسی است و این مورد را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش نمایندگان ما، روح الله متفکر آزاد عضو کمیسیون آموزش و نماینده مردم تبریزدر مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری در دیدار بادانش آموزان مبنی بر لزوم گنجاندن اسناد لانه جاسوسی در کتاب‌های درسی گفت: همان‌طور که می‌دانید، دشمن در جنگ ترکیبی، نقش مهمی برای حوزه جنگ شناختی طراحی می‌کند. یعنی بخش مهمی از جنگ ترکیبی، حوزه‌ی شناختی است.

وی در ادامه اظهار کرد: در فرایندهایی که دشمن با افکار عمومی ملت ما بازی می‌کند، شناخت و پیش‌بینی برنامه دشمن، برای جلوگیری از تأثیری که این فعالیت‌های دشمن می‌تواند در جامعه بگذارد، موضوعیت دارد.

نماینده مردم تبریز در مجلس افزود: پیشینه دشمنی آمریکا با ما، متوقف در بعد از انقلاب نیست بلکه آمریکایی‌ها از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ با ملت ما دشمنی علنی دارند و در کنار این از لحاظ تمدنی نیز با گفتمان انقلاب اسلامی دشمنی ذاتی دارند. لذا این دشمنی‌ها، مظاهر بسیاری داشته و بر خلاف تصور بسیاری که فکر می‌کنند چون ما بر علیه آمریکا شعار داده‌ایم، آن‌ها با ما دشمن هستند باید بگوییم که این شعارها محصول دشمنی آن‌ها با ما بود.

متفکر آزاد تصریح کرد: حضرت آقا مثال زدند که در ۱۶ آذر ۳۲ و پس‌از کودتای ۲۸ مرداد بود که شعار مرگ بر آمریکا برای اولین‌بار در دانشگاه های ما داده شد. لذا اسناد مداخلات آمریکا در ایران و حتی خیانت های آمریکا به افرادی که به آنها خوش‌بین بودند، نشان از عمق کینه و دشمنی آمریکایی‌ها با ملت ما است.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت درج اسناد لانه جاسوسی در کتب درسی، گفت: به‌نظر می‌رسد که درج اسنادی که خود آمریکایی‌ها در ایران جا گذاشته‌اند، در کتاب‌های درسی به نسل فعلی و آینده کمک می‌کند تا بدانند که با چه دشمنی مواجه هستند و فریب این دشمنان را نخورند.  

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با حکیمانه خواندن فرمایشات رهبری در این حوزه تاکید کرد: متأسفانه سال‌ها کم‌کاری در این امر اتفاق افتاده است. نه‌فقط در این زمینه، بلکه در زمینه‌های دیگر نیز نقص‌هایی جدی در حوزه تعلیم‌وتربیت داریم. لذا مطالبه ما در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، از آموزش‌وپرورش، تدبیر سریع این موضوع و طراحی جدی این مباحث در کتاب‌های درسی است و ان‌شاءالله این مورد را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام

کد خبر 9586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =