کد خبر 10497
۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱

حاجی دلیگانی:

لایحه بودجه ۱۴۰۲ اول به مجلس تقدیم می شود/ موکول شدن برنامه هفتم به سال بعد

لایحه بودجه ۱۴۰۲ اول به مجلس تقدیم می شود/ موکول شدن برنامه هفتم به سال بعد

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: طبق اعلام دولت، ابتدا لایحه بودجه ۱۴۰۲ به مجلس تقدیم شده و برنامه هفتم به سال بعد موکول می‌شود.

به گزارش نمایندگان ما، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت ارائه لوایح برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۲ به مجلس، اظهار کرد: چهارشنبه هفته گذشته از سوی دولت اعلام شد که بنا دارد ابتدا لایحه بودجه سال آینده را به مجلس تقدیم کند. در اول این لایحه نیز تبصره‌ای آورده که تا زمان تهیه، تصویب و نهایی شدن لایحه برنامه هفتم، قانون برنامه ششم اعتبار داشته و بعد از آن برنامه هفتم لازم الاجراست.

وی ادامه داد: این نظر دولت تا هفته گذشته بود و اگر تا امروز تغییری کرده، اطلاعی ندارم؛ این هفته نیز نمایندگان مجلس در حوزه های انتخابیه‌شان هستند لذا اگر دولت بخواهد تاخیر بیشتری در تقدیم لایحه بودجه صورت نگیرد، طبیعتا این کار هفته آینده صورت می‌گیرد؛ تاکنون هم دولت در ارائه لایحه بودجه تاخیر داشته است.

این عضو هیات رییسه محلس در جمع بندی گفت: طبق چیزی که دولت گفته، اول لایحه بودجه ۱۴۰۲ را تقدیم مجلس می‌کند و در آن تبصره ای برای تمدید برنامه ششم می‌آورند و برنامه هفتم به سال بعد موکول می شود.

حاجی دلیگانی ادامه داد: دولت از شهریور ماه یعنی از زمان ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه هفتم فرصت برای تهیه لایحه برنامه هفتم داشته اما این کار را انجام نداده است؛ اینکه چرا اراده‌ای برای این موضوع نداشته، ما هم در جریان نیستیم.

انتهای پیام

کد خبر 10497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =