کد خبر 10668
۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹

مرحبا در گفتگو با نمایندگان ما:

گام مجلس برای مبارزه با دلالی/ ‌طرح مالیات بر عایدی سرمایه در نوبت صحن است

گام مجلس برای مبارزه با دلالی/ ‌طرح مالیات بر عایدی سرمایه در نوبت صحن است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح مالیات بر عایدی سرمایه در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس است که در صورت تصویب، در کنترل بازارهایی چون بازار ارز به ما کمک می‌کند و جلوی سوداگری را می‌گیرد.

غلامرضا مرحبا عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نمایندگان ما، درباره آخرین وضعیت طرح مالیات بر عایدی سرمایه، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی روال قانونی خود را برای بررسی این طرح در مجلس طی می‌کند.

وی ادامه داد: طرح‌ها و لوایح طبق نوبت در دستورکار مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد و طرح مالیات بر عایدی سرمایه در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعاً طرح‌ها و لوایح پیش از بررسی در صحن مجلس باید بررسی‌های علمی و کارشناسی خود را طی کنند و کمیته‌ها و کمیسیون‌های مختلف باید طرح‌ها و لوایح مجلس را مورد بررسی کارشناسی قرار دهند و سپس در دستورکار صحن مجلس قرار گیرد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات برخی از دولتمردان مبنی بر اینکه مجلس باید زودتر طرح مالیات بر عایدی سرمایه را تصویب کند تا جلوی دلالی و سوداگری در بازار گرفته شود، تصریح کرد: همه ما موظف هستیم که به مسئولیت‌های خود عمل کنیم که مجلس هم قطعاً این گونه است.

مرحبا بیان کرد: اگر طرح مالیات بر عایدی سرمایه تصویب و تبدیل به قانون شود، در کنترل بازارهایی چون بازار ارز به ما کمک می‌کند، جلوی سوداگری را می‌گیرد و نقدینگی سرگردان را به سمت سرمایه‌گذاری مولد حرکت می‌برد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اخذ مالیات بر عایدی سرمایه نوسانات قیمتی در بازارهای مختلف را هم از بین خواهد برد.

انتهای پیام

کد خبر 10668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =