کد خبر 1072
۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱

احمد نژاد مطرح کرد

وعده وزیر خارجه برای پیگیری لایروبی اروند

وعده وزیر خارجه برای پیگیری لایروبی اروند

نماینده مردم خرمشهر در مجلس از وعده وزیر خارجه برای پیگیری موضوع لایروبی آبراه اروند خبر داد.

به گزارش نمایندگان‌ ما، سید لفته احمدنژاد نماینده خرمشهر اظهار کرد: در دیدار اخیر خود با وزیر امور خارجه کشور بر اهمیت لایروبی اروندرود تأکید کردم و وی نیز برای پیگیری این پرونده قول مساعد داد.

وی ادامه داد: از تمام ظرفیت‌های قانونی و مطالبه‌گری خود برای احیای اروندرود و تردد کشتی‌های بزرگ در این رودخانه بر اثر لایروبی کردن برای توسعه اقتصاد منطقه استفاده خواهد شد.

نماینده مردم خرمشهر ابراز امیدواری کرد که دولت جدید لایروبی اروندرود را با مذاکرات با طرف عراقی به سرانجام برساند.

احمد نژاد بر اهمیت نقش آبراه اروند در توسعه کشور و منطقه تأکید کرد و افزود: رودخانه اروندرود بهترین، مهم‌ترین و استراتژی‌ترین رودخانه‌ای به شمار می‌رود که در حیات سیاسی و اقتصادی ایران اسلامی نقش مهمی دارد که پس از جنگ به دلیل وجود کشتی‌های مغروقه و لایروبی نشدن این رودخانه مهم، میزان صادرات و واردات از این آبراه به‌صورت قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

وی گفت: لایروبی اروندرود، آبادانی و توسعه منطقه به‌ویژه خرمشهر را در پی دارد و عامل پیشرفت اقتصادی در این شهرستان خواهد بود.

لایروبی اروندرود به دلیل اختلاف در خط مرزی آبی در حال مناقشه طرفین ایران و عراق است و بدون لایروبی تردد شناورها با تناژ بالا از اروند امکان پذیر نیست و تهدیدی برای بقای فعالیت تجاری این بندر که روزی مهم‌ترین بندر تجاری ایران بود به شمار می‌رود.

منبع: مهر

انتهای پیام

کد خبر 1072

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =