کد خبر 1521
۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲

جلال زاده:

حال دریاچه ارومیه خوب نیست

حال دریاچه ارومیه خوب نیست

نماینده مردم ارومیه طی یک نامه ای به رییس جمهور به وضعیت نامناسب دریاچه ارومیه اشاره کرد و هشدار داد: حال دریاچه ارومیه خوب نیست و معیشت و زندگی میلیون ها هموطن در شمال غرب کشورمان و در حوزه آبریز آن به ادامه حیات دریاچه گره خورده است.

به گزارش نمایندگان ما، متن نامه وحید جلال زاده به شرح زیر می باشد:

«حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای سید ابراهیم رئیسی 
رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران 

با سلام و احترام 
حال دریاچه ارومیه،  نگین آبی شمالغرب در استان آذربایجان غربی خوب نیست و معیشت و زندگی میلیون ها هموطن در شمال غرب کشورمان و در حوزه آبریز آن به ادامه حیات دریاچه گره خورده است.

 عدم توجه به موضوع مهم احیا دریاچه ارومیه و خشک شدن آن و رسوب میلیون ها تن نمک در کف دریاچه با ایجاد کانون های بحرانی تولید گرد و غبار نمکی علاوه بر تهدید زیست بوم گیاهی و جانوری و آسیب به زمین های کشاورزی بی شک موج مهاجرت وسیع از این منطقه را رقم خواهدزد.

هرچند در سالهای اخیر رحمت الهی و بارشهای باران به داد این نگین آبی شمالغرب رسید، اما پیکر دریاچه زخمی از سوء مدیریت های سالهای اخیر در ستادی است که به احیا آن منجر نشد.

باید به این مسئله توجه کرد که منطقه ما مهم تر از مشکل آب، درگیر مساله مدیریت آب است.

لذا از جنابعالی انتظار داریم به عنوان مهمترین مطالبه مردم آذربایجان و حوزه آبریز دریاچه ارومیه در راستای تحقق وعده دولت سیزدهم به مردمان دلیر این منطقه، ترک فعل های صورت گرفته در ستاد احیای دریاچه ارومیه و نحوه هزینه کرد بودجه های میلیاردی که علی الظاهر فقط نتوانست جانی به دریاچه نیمه جان ببخشد؛ را پیگیری نمایید. 

 همانگونه که جنابعالی در وعده های خود به مردم غیور آذربایجان غربی، موضوع احیای دریاچه ارومیه را جزو اولویت های دولت سیزدهم برشمردید،  مردم غیور منطقه و دوستداران دریاچه ارومیه  به همت دولت سیزدهم در این مهم امیدوارند.

شایان ذکر است که چند ماهی است زمان قانونی ستاد احیاء پایان یافته و به تبع آن اکثر پروژه های احیاء نیز متوقف شده است، لذا به نمایندگی از مردم شریف ارومیه پیشنهاد می نمایم  برای جلوگیری از خسارات عظیم در اسرع وقت کمیته ای به ریاست جنابعالی و با حضور وزرای نیرو، جهاد کشاورزی، کشور، سازمان محیط زیست، استانداران استان های حوزه آبریز،  تنی چند از نمایندگان مردم در مجلس تشکیل شود و نسبت به حل و فصل عاجل موضوع تصمیمات لازم را اتخاذ نمایند.

وحید جلال زاده 
نماینده مردم شریف ارومیه و
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی»

انتهای پیام

کد خبر 1521

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =