کد خبر 1073
۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲

مقتدایی:

دور شدن مسئولان از رویکرد اشرافی انتظار مردم است

دور شدن مسئولان از رویکرد اشرافی انتظار مردم است

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: امروز دور شدن مسئولان از رویکرد اشرافی و نزدیک شدن به آرمان‌های انقلاب مورد انتظار مردم است و رئیس‌جمهور در این راستا گام برمی‌دارد.

به گزارش نمایندگان‌ ما، عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم ارتباط دائمی دولت با مردم، گفت: در طول دو دوره ریاست‌جمهوری روحانی، فاصله میان مردم و دولت آنقدر زیاد شد که در ماه‌های آخر دولت روحانی مردم برای پایان روندهای دولت اشرافی و ندیدن شخص رئیس‌جمهور لحظه شماری می‌کردند.

وی اظهار کرد: اینکه مردم برای پایان یک دولت لحظه شماری کنند، نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور نتوانسته با بدنه مردم ارتباط شایسته‌ای برقرار کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: دولت مردمی امیدهایی را در دل مردم ایجاد کرده است. لذا لحظه شماری می‌کنند تا وعده‌های دولت در زمینه سیاست داخلی، خارجی، فرهنگ و اجتماع عملی شود.

مقتدایی با اشاره به افزایش انتظار مردم برای اقدام و عمل دولت مردمی جهت تحقق وعده‌هایش، تأکید کرد: رئیسی تلاش می‌کند تا با افکار عمومی ارتباط برقرار کرده و در عمل اعلام کند که تغییر مدیریتی در کشور آغاز شده است.

وی گفت: رئیس‌جمهور در آغاز راه است و وزرای جدید به تازگی در وزارتخانه‌ها مستقر شده‌اند. در ماه‌های آینده ارتباط گسترده‌تر بدنه دولت با مردم آغاز خواهد شد. اعتماد عمومی بازخواهد گشت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه دولت کارآمد در حال استقرار است، اظهار کرد: هر چقدر کارآمدی‌های دولت افزایش پیدا کرده و اعتماد عمومی به دولت بازگردد، راه برای حل مشکلات باز خواهد شد.

مقتدایی ادامه داد: مشکل مردم این بود که در دولت روحانی، رئیس‌جمهور گوشش بدهکار مشکلات نبود. از همگسیختگی مدیریتی وجود داشت. ناکارآمدی موج می‌زد و دور شدن از آرمان‌های انقلاب اسلامی و حاکمیت رویکرد اشرافی‌گری و از بالا به پائین نگاه کردن به مردم موجب سلب اعتماد عمومی شد.

وی تصریح کرد: امروز دور شدن مسئولان از رویکرد اشرافی و نزدیک شدن به آرمان‌های انقلاب مورد انتظار مردم است و رئیس‌جمهور در این راستا گام برمی‌دارد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: مردم نیز باید از این رویکردها استقبال کنند تا بتوانیم بار دیگر به روندهای جمهوری اسلامی که پیش از دولت دوازدهم وجود داشت، بازگردیم.

مقتدایی درباره خسارات عقلانیت اعتدالی در دولت روحانی، خاطرنشان کرد: در سال‌های پایانی دولت روحانی گسست میان دولت و ملت افزایش یافت. این آسیب نتایج تخریب‌کننده‌ای داشت، دولت رئیسی وارث ناکارآمدی‌های دولت روحانی است.

وی افزود: مردم معتقد بودند روحانی سر جای خود نشسته و حرکت نمی‌کند اما امروز چابکی و حرکت در دولت مشاهده می‌شود. در طول چند هفته گذشته رئیسی نشان داد که متوجه این نقطه ضعف دولت قبل شده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در مورد انقلابی‌گری بدون توجه به عقلانیت اظهار کرد: وقتی حرف از عقلانیات به میان می‌آید، معنای اصلی آن دور شدن از ناکارآمدی‌ها و تندروی‌ها است. عقلانیت در مسیر انقلاب همواره به عنوان یک شاخص برای رفتار دولتمردان شناخته شده است.

مقتدایی تأکید کرد: در طول دفاع مقدس و در ادوار گذشته، جمهوری اسلامی ایران با تمرکز بر عقلانیت انقلابی، تغییر و تحول را دنبال می‌کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس بیان کرد: انقلابیگری بدون عقلانیت منجر به تخریب باورهای مردم خواهد شد. عقلانیت توأم با رویکردهای جهادی می‌تواند به پیشرفت و جلوگیری از انفعال جامعه منجر شود.

منبع: مهر

انتهای پیام

کد خبر 1073

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =