کد خبر 10898
۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱

حدادی در توضیح نشست کمیسیون امورداخلی کشور:

نماینده مجمع تشخیص مصلحت نیامد/ بررسی طرح شفافیت قوای سه‌گانه در انتظار همکاری مجمع و مجلس

نماینده مجمع تشخیص مصلحت نیامد/ بررسی طرح شفافیت قوای سه‌گانه در انتظار همکاری مجمع و مجلس

سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: بررسی ایراد شورای نگهبان به شفافیت آرای مجمع تشخیص مصلحت نظام به دلیل عدم حضور نماینده مجمع، به تعویق افتاد.

به گزارش نمایندگان ما، علی حدادی سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز(سه شنبه ۲۰ دی ماه) این کمیسیون گفت: مبحث انتخابات تناسبی از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس حذف شده بود، امروز کارگروه انتخابات این موضوع را در قالب طرحی مستقل به کمیسیون ارائه داد.

وی ادامه داد: طرح پیشنهادی انتخابات تناسبی به دنبال آن است که انتخابات مجلس در شهرهای بزرگ تناسبی انجام شود اما با توجه به ایرادات و ابهاماتی که طرح مذکور داشت، طرح به کارگروه تخصصی ارجاع شد تا بعد از رفع ایرادات موضوع مجدد در صحن کمیسیون بررسی شود.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس اظهارداشت: طرح قانون تشکل های اجتماعی نیز در دستورکار امروز کمیسیون قرار داشت، کلیات آن تصویب شد و وارد جزئیات شدیم با توجه به طولانی شدن گفتگوها درباره جزئیات این طرح، تصمیم گیری و تصویب مواد به نشست بعدی موکول شد. پیش از این قانون تشکل های صنفی و حرفه ای را بررسی و تصویب کرده ایم.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس توضیح داد: طرح شفافیت قوای سه گانه، دستگاه های اجرایی و برخی نهادها از مصوبات اخیر صحن علنی است که به دلیل ایراد مجمع تشخیص مصلحت نظام، چندین نوبت بین مجلس و شورای نگهبان رفت و آمد داشته است و برای تفاهم در این زمینه، از نماینده‌ مجمع تشخیص مصلحت نظام دعوت شده بود که در نشست امروز کمیسیون حاضر شود، با توجه به عدم حضور این نماینده، بررسی موضوع به نوبت بعدی کمیسیون موکول شد.

انتهای پیام

کد خبر 10898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =