کد خبر 10902
۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵

عسکری:

صادرات تحت هیچ شرایطی نباید متوقف شود

صادرات تحت هیچ شرایطی نباید متوقف شود

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: صادرات تحت هیچ شرایطی نباید متوقف شود و در بخش صادرات و تولید نیز تصمیمات خلق‌الساعه ممنوع است.

به گزارش نمایندگان ما، محمدجواد عسکری رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در هفتمین نمایشگاه خوراک دام و طیور و آبزیان با بیان اینکه فضای بخش تولید شکننده است گفت: در کمیسیون کشاورزی بیشترین جلسات را با تولیدکنندگان داشتیم. هر کجا که نیاز بود در خدمت آنها بودیم. ‌ بالغ بر ۶۰ مکاتبه با رئیس جمهور و مسئولان مربوطه در خصوص مسائل کشاورزان و بخش تولید انجام شد.

وی ادامه داد: بخش کشاورزی ۴ میلیون بهره بردار دارد و ۳۵ درصد اشتغال را به خود اختصاص داده است و در حوزه سلامت مردم نیز نقش آفرین است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس اضافه کرد: در بحث تقنینی مشکلی نداریم و قوانین مندرس و کهنه را به روز کردیم. قانون انتزاع و صادرات را نیز پیگیری کرده‌ایم و معتقدیم صادرات تحت هیچ شرایطی نباید متوقف شود تا تولید کننده با خیال راحت تولید کند و پس از نظارت بر تولید بتوانیم با صادرات حرکت های خوبی در این بخش داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در بخش صادرات و تولید تصمیمات خلق الساعه ممنوع است اظهار کرد: در برنامه‌های ششم و هفتم توسعه آمده است که وضع عوارض و صادرات محصولات کشاورزی ممنوع است. در قانون بودجه ۱۴۰۱ نیز عنوان شده که تعرفه صادرات محصولات کشاورزی ممنوع بوده مگر اینکه دستگاه‌های متولی ۶ ماه قبل  اعلام کنند تا تصمیم گیری های لازم شود.

وی در پایان گفت: نباید به صادرات لطمه وارد شود؛ زیرا به محض از دست رفتن‌ بازارهای صادراتی کشورهای دیگر  از جمله  ترکیه وارد عرصه شده و بازارها را تصاحب می‌کنند.

انتهای پیام

کد خبر 10902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =