کد خبر 10854
۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱

عسکری:

وظیفه ما حمایت از تولید است

وظیفه ما حمایت از تولید است

رییس‌کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: اجازه نمی دهیم قوانین دست و پاگیر جلوی تولیدات بخش کشاورزی را بگیرد زیرا وظیفه ما حمایت از تولید است.

به گزارش نمایندگان ما، محمد جواد عسکری رییس‌کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در حاشیه نخستین‌ نمایشگاه جامع کشاورزی با بیان اینکه بخش کشاورزی کشور یکی از بخش‌های مهم و سرنوشت ساز و بزرگترین بخش خصوصی است، گفت: این بخش چهار میلیون بهره بردار دارد. در راستای امنیت غذایی تاثیرگذارین بخش است و نگاه ما این است که در این بخش با نقشه راه حرکت کنیم.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم در بخش کشاورزی اشتغال است. در حوزه تقنینی نگاه ما این است که قوانین مندرس و کهنه را به روز و به فراخور زمان قانون تصویب کنیم که این اتفاق افتاده است.

به گفته وی، مجلس برای تولید بهتر و با کیفیت‌تر مسیر تولید و توسعه را هموار کرده است و در مسیر قانونی نیز هیچ مشکلی نداریم.

رییس کمیسیون کشاورزی‌ مجلس افزود: ۵۰۰ میلیون نفر از از جمعیت همسایگان ما علاقمند به محصولات ما هستند. این موضوع یک فرصت و ظرفیت است و قطعا از صادرکنندگان حمایت خواهیم کرد. در این راستا نیز قوانین خوبی  تصویب کردیم.  

وی اضافه کرد: در برنامه های توسعه کشور آمده است که گذاشتن تعرفه بر روی محصولات کشاورزی در حوزه صادرات تحت هر شرایطی ممنوع است و در بودجه ۱۴۰۱ بند "ش" تبصره ۸ اعلام کردیم که هرگونه اعمال تعرفه بر صادرات محصولات کشاورزی ممنوع است مگر اینکه دستگاه های متولی ۶ماه قبل اعلام کنند.

عسکری همچنین گفت: مجلس شورای اسلامی و کمیسیون کشاورزی با تمام توان از صادرات حمایت می کند و در این راستا با جدیت از تولید نیز حمایت خواهیم کرد. تا افق ۱۴۰۴ باید کشور با تمام ظرفیت هایش در بخش کشاورزی به نقطه مطلوب برسد تا تولیدکننده، مصرف کننده و صادرکننده مشکلی نداشته باشند.

وی همچنین در خصوص مالیات بر ارزش افزوده محصولات کشاورزی نیز گفت: مالیات بر ارزش افزوده در بخش کشاورزی پذیرفته نیست، زیرا بخش کشاورزی موجود زنده است که با توجه  به موقعیت زمانی و مکانی باید تولیدات صورت گیرد.  البته بحثی که در این میان وجود دارد این است که باید قانون را سهل الوصل تر و مسیر را برای تولید هموارتر کنیم.

عسکری در ادامه گفت: قوانین دست و پاگیر را نمی پذیریم و برنامه ریزی‌ های لازم صورت گرفته که صادر کننده و وارد کننده بتوانند با خیال راحت  به فعالیت خود ادامه دهند. همچنین نظارت جدی بر صادرات و واردات برای ما اهمیت دارد زیرا اگر بر حوزه واردات و صادرات نظارت کنیم جواب خواهیم گرفت.

وی در پایان گفت: اجازه نمی دهیم قوانین دست و پاگیر جلوی تولیدات بخش کشاورزی را بگیرد زیرا وظیفه ما حمایت از تولید است.

انتهای پیام

کد خبر 10854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =