کد خبر 10944
۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲

سنگدوینی به نمایندگان ما خبر داد

جزئیات جلسه ستاد بحران با حضور مخبر و اوجی/ فراهم شدن شرایط استفاده صنایع و نیروگاه‌ها از سوخت دوم

اولویت وزارت نفت اختصاص گاز به مصارف خانگی و تجاری است
جزئیات جلسه ستاد بحران با حضور مخبر و اوجی/ فراهم شدن شرایط استفاده صنایع و نیروگاه‌ها از سوخت دوم

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: تلاش شبانه روزی از سوی وزارت نفت و دیگر دستگاه‌ها در حال انجام است تا بتوان در تامین انرژی مردم کشورمان در همه قاضی نقاط ضعف و مشکلی وجود نداشته باشد.

رمضانعلی سنگدوینی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار نمایندگان ما، درباره اقدامات صورت گرفته در دولت و مجلس برای تامین گاز کشور با توجه به برودت هوا، اظهار داشت: تلاش شبانه روزی از سوی وزارت نفت و دیگر دستگاه‌ها در حال انجام است تا بتوان در تامین انرژی مردم کشورمان در همه قاضی نقاط ضعف و مشکلی وجود نداشته باشد.

وی افزود: امروز هم جلسه ای با حضور معاون اول رئیس جمهور جناب آقای مخبر و آقای مهندس اوجی وزیر نفت در ستاد بحران برگزار شد تا اقدامات لازم و هماهنگی ها در این زمینه صورت بگیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: بیشترین تولید گاز در این ایام که نزدیک به ۹۹۰ میلیون متر مکعب است، صورت گرفته که نزدیک به ۸۹۰ میلیون متر مکعب آن اکنون در شبکه است که از این میزان بالای ۸۰ درصد به مصارف خانگی و تجاری اختصاص می‌یابد.

سنگدوینی با تاکید بر اینکه باید بپذیریم که سرمای امسال در طول ۳۰ سال گذشته بی سابقه بوده است، تصریح کرد: در سراب دمای هوا به منفی ۲۸ درجه نیز رسید و  شرایط جوی نیز استمرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: استان های آذربایجان شرقی و عربی، اردبیل، گلستان، مازندران و خراسان شمالی و رضوی نیازمند توجه بیشتر هستند و باید در بحث مصرف گاز نیز صرفه جویی لازم را انجام گیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: اولویت اول وزارت نفت مصارف گاز بخش خانگی و تجاری است بنابراین از همه مردم درخواست دارم شرایط لازم را برای صرفه جویی فراهم کنند تا خدایی نکرده هموطنی به دلیل عدم برخورداری از گاز دچار رنج و مشقت نشود.

سنگدوینی با بیان باز برای جلوگیری از قطع احنالی گاز تعطیلی استان های شمالی کشور سه روز تمدید شده است، گفت: باید با برنامه‌ریزی که صورت گرفته شرایط برای بعضی از صنایع، نیروگاه‌ها و پتروشیمی‌ها برای استفاده از سوخت دوم صورت گرفته است.

وی در پایان گفت: این نکته را اضافه کنم؛ ملت شریف ایران ما نمی‌گوییم گاز استفاده نکنید ما می‌گوییم در استفاده از گاز با توجه به این شرایط صرفه جویی صورت دهیم تا همه هموطنان ما بتوانند  به صورت عادلانه از گاز طبیعی استفاده کنند. اگر مردم دلسوز ایران روزانه یک تا یک نیم متر مکعب صرفه جویی صورت دهند به اندازه ۲ الی ۳ فاز پارس جنوبی گاز صرفه جویی شده است.

انتهای پیام

کد خبر 10944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =