کد خبر 10972
۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۴

زارع خبر داد

پیش بینی ۳۱ همت درآمد از محل عوارض واردات خودرو

پیش بینی ۳۱ همت درآمد از محل عوارض واردات خودرو

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ گفت: برای سال بعد ۱۲۶ هزار میلیاد تومان که ۳۱ همت آن از محل درآمد واردات خودرو به میزان ۲ میلیارد دلار است، پیش‌بینی شده است.

به گزارش نمایندگان ما، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به جزئیاتی از چهارمین جلسه بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ کشور که عصر امروز یکشنبه ۲۵ دی اظهار کرد: در ابتدای جلسه رئیس کل گمرک درباره درآمدهای پیش‌بینی شده گمرکی را در بودجه ۱۴۰۲ توضیح داد که برای سال بعد ۱۲۶ هزار میلیارد تومان که ۳۱ همت آن از محل درآمد واردات خودرو به میزان ۲ میلیارد دلار است، پیش‌بینی شده است.  

وی افزود: محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی نیز در این جلسه درباره نرخ تورم توضیحاتی دادند؛ رئیس بانک مرکزی همچنین درباره افزایش و رشد پایه پولی و رشد نقدینگی و همچنین  مدیریت نقدینگی توضیحاتی ارائه کردند و در آخر نیز به تسهیلات پرداختی تبصره ۱۶ و ۱۸ بودجه ۱۴۰۱ و آن مواردی که نیاز است در بودجه ۱۴۰۲ دیده شود، اشاره کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ خاطر نشان کرد: تسهیلاتی که در حوزه‌های مختلف مثل توسعه، سرمایه در گردش، قرض الحسنه، ودیعه مسکن و فرزندآوری و تحولات نرخ ارز و سکه و طلا و نرخ تورم و تثبیت قیمت‌ها و مواردی که به ثبات اقتصادی می انجام از دیگر مباحث بود که رئیس کل بانک مرکزی به آن اشاره و در مورد آن‌ها بحث شد.

زارع ادامه داد: مجموعه سیاست‌هایی که رویکرد تثبیت اقتصادی دارد مثل اصلاح نظام بانکی، سیاست‌های پولی و مالی نیز از موضوعات بود که فرزین به آن اشاره کردند.  

وی تصریح  کرد: وزارت نفت هم میزان ۱.۴ میلیون بشکه در روز باقیمت هر بشکه ۸۵ دلار را در بودجه ۱۴۰۲ پیش‌بینی کرده و همچنین هدفمندی یارانه نیز مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون تلفیق در پایان گفت: در شیفت سوم جلسات، امشب میزبان رئیس سازمان برنامه و بودجه هستیم.

انتهای پیام

کد خبر 10972

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =