کد خبر 10956
۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۶

زارع:

تا پایان سال جاری بودجه کل کشور را تقدیم دولت می کنیم

تا پایان سال جاری بودجه کل کشور را تقدیم دولت می کنیم

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ مجلس گفت: نظر ما در کمیسیون تلفیق این است که بودجه چند دوازدهم تصویب نشود. ان شاءالله تا پایان سال جاری بودجه کل کشور را تقدیم دولت کنیم.

به گزارش نمایندگان ما، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی در توضیح جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: در این جلسه اعضای کمیسیون تلفیق ضمن بررسی عملکرد بودجه ۱۴۰۱، آن را با لایحه بودجه سال آینده مقایسه کرده و در نهایت چارچوب های کلی بودجه و اثرات کلان اقتصادی آن مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اعضای کمیسیون تلفیق سوالات جدی درباره منابع و مصارف بودجه، واگذاری دارایی های مالی و سرمایه ای و تبصره ۱۴ درباره هدفمندی یارانه ها داشتند، افزود: کمیسیون تلفیق فردا منابع بودجه را مورد بررسی قرار می دهد.

زارع مهمترین ابهام نمایندگان را منابع پیش بینی شده در تبصره ۱۴ عنوان و اظهار کرد: مجلس ۶۳۶ هزار میلیارد تومان برای تبصره ۱۴ پیش بینی کرد اما عملکرد امسال دولت در اجرای این تبصره حدود ۴۸۰ هزار میلیارد تومان بود؛ سوال این  است که چرا دولت نتوانست این میزان را محقق کند و در چنین شرایط برای سال آینده مبلغ بیشتری را در نظر گرفته است علاوه بر این همچنین موضوع قیمت و فروش نفت هم مورد بحث قرار گرفت.  

وی در واکنش به انتشار برخی اخبار درباره نرخ ارز به میزان ۲۳ هزار تومان در لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: هیچ نرخ ارزی در بودجه محاسبه نمی شود؛ ۲۳ هزار تومان مبنای تعرفه ورودی کالای مورد نیاز مردم است و این مبلغ مبنای محاسبه برای دولت جهت تبدیل به ریال است.

زارع درباره زمان اتمام بررسی کلیات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: کمیسیون ۵ روز زمان برای بررسی کلیات دارد و ان شاءالله سه شنبه کلیات بودجه را برای ارائه گزارش به صحن علنی رای گیری می شود منتها این احتمال هم وجود دارد که به روز چهارشنبه بکشد.

زارع در پایان درباره شیفت های کاری کیمسیون تلفیق گفت: برخی از جلسات کمیسیون همچون صحن علنی سه شیفته خواهد شد چون نظر ما در تلفیق این است که بودجه چند دوازدهم تصویب نشود و ان شاءالله تا پایان سال جاری بودجه کل کشور را تقدیم دولت کنیم.

انتهای پیام

کد خبر 10956

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =