کد خبر 4419
۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۴

بررسی منابع درآمدی بودجه ۱۴۰۱ در کمیسیون تلفیق

بررسی منابع درآمدی بودجه ۱۴۰۱ در کمیسیون تلفیق

سخنگوی‌ کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت که در جلسه امروز کمیسیون تلفیق، منابع درآمدی بودجه سال آینده با حضور وزرای نفت و اقتصاد بررسی شد.

به گزارش نمایندگان ما، رحیم زارع در توضیح جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق گفت: این جلسه با هدف بررسی منابع درآمدی بودجه سال آینده با حضور پورمحمدی معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه، خاندوزی و اوجی وزرای اقتصاد و نفت، رئیس سازمان امور مالیاتی و رئیس سازمان خصوصی سازی برگزار شد.

وی توضیح داد: در این جلسه آقای پورمحمدی منابع عمومی بودجه را ۱۳۷۰ هزار میلیارد تومان را بیان کرد. ۶۶۴ هزار میلیارد تومان از محل مالیات، گمرک، حقوق گمرکی و سهام شرکت‌های دولتی، 48 هزار میلیارد تومان از محل فروش نفت و گاز و میعانات نفتی و 295 هزار میلیارد تومان از طریق فروش اوراق، واگذاری شرکت‌ها و سهام محقق خواهد شد.

زارع با اشاره به صحبت های وزیر نفت گفت: وزیر نفت سهم کل فروش نفت را در بودجه سال آینده حدود 29.8 میلیارد دلار بیان کرد که 11.9 میلیارد دلار آن سهم صندوق توسعه ملی، 13.6 سهم دولت و حدود 4.3 میلیارد دلار آن نیز بابت سهم 14.5 درصد به شرکت نفت است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1401 تاکید کرد: آقای اوجی گفت که در بودجه سال 1401 روزانه یک میلیون و دویست هزار بشکه به قیمت 60 دلار و با نرخ تسعیر ارز 23 هزار تومانی و فروش 145 هزار بشکه میعانات گازی در نظر گرفته شده است. وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز درباره درآمدهای مالیاتی در سال آینده گفت که بیش از 520 هزار میلیارد تومان خواهد بود که این رقم نسبت به سال گذشته 62 درصد افزایش داشته است. 

زارع ادامه داد: وزیر اقتصاد درباره دغدغه نمایندگان در خصوص افزایش مالیات و فشار آن بر زندگی و معیشت مردم گفت که سهم مالیات 5 درصد کاهش داشته و نرخ تورم نیز کاهش ییدا می کند.

وی در پایان گفت که کمیسیون تلفیق از فردا صبح وارد بررسی یخش درآمدی بودجه می شود.

انتهای پیام

کد خبر 4419

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =