کد خبر 10980
۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷

عزیزی:

انگلیس از شکست اطلاعاتی عصبانی است نه از اعدام اکبری

انگلیس از شکست اطلاعاتی عصبانی است نه از اعدام اکبری

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: انگلیس از اعدام اکبری ناراحت نیست، بریتانیا برای رسیدن به اهداف خود همیشه قربانی می دهند اما آنها از شکست اطلاعاتی عصبانی اند.

به گزارش نمایندگان ما، ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به واکنش های کشورهای غربی به اعدام جاسوس انگلیسی در ایران، گفت: ما طبق قوانین کشور بر اساس منافع ملی و به منظور صیانت از ارزش های اسلام و انقلاب اسلامی عمل می کنیم و الدرم بلدرم های برخی کشورها که به ظاهر طرفدار اجرای حقوق بشر یا موضوعات از این قبیل هستند اهمیت ندارد چرا که آنها به ظاهر و در پوشش برخی موضوعات حقوق بشری به حقوق همه بشریت ظلم فاحش می کنند.

وی بیان کرد: موضوع آقای اکبری از همین دست است، اکبری علیه یک ملت اقداماتی کرده و اطلاعات ذی قیمت دفاعی و امنیتی یک کشور را مورد خدشه قرار داده است، در تمام دنیا با عناصر جاسوس برخورد قاطع می شود و طبیعتا یک امر پذیرفته شده بین المللی است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس با تاکید براینکه اروپایی ها به ویژه انگلیس ها از این که لو رفته اند و شکست اطلاعاتی خورده اند ناراحت هستند، اظهار داشت: آنها از اینکه سال ها به واسطه عنصر جاسوسی فریب خوردند، اطلاعات غلطی به آنها داده شده و به انحراف برده شده اند ناراحته هستند و گرنه غربی ها از اعدام اکبری ناراحت نیستند.

این نماینده مجلس گفت: اساس ناراحتی انگلیسی ها در این است که آنها اکنون فهمیده اند مدت ها است تحت مدیریت سرویس اطلاعاتی ایران بوده اند و براساس اطلاعات غلط تصمیم های نادرست گرفته اند و اکنون فهمیده اند بعد از سال ها سرمایه گذاری و هزینه بر روی یک فرد، او در چنبره سازمان اطلاعاتی ایران بوده و آنها از این امر عصبانی شده اند. انگلیس نگرانی برای اکبری و امثال او ندارد، چرا که انگلیسی ها معمولا عناصر خود را برای رسیدن به اهداف خود قربانی می کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: ضرورتی وجود ندارد که به حرف های بی اساس، بی پایه و بی منطق که هیچ مبنای حقوقی داخلی و بین المللی ندارد واکنش نشان دهیم و در حقوق جزا بین الملل واکنش ها به اعدام این جاسوس هم جایگاه قانونی ندارد.

انتهای پیام

کد خبر 10980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =