کد خبر 11022
۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹

جلال زاده در دیدار با رئیس کمیته روابط خارجی فدراسیون روسیه:

هماهنگی‌های بیشتر میان تهران - مسکو برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه ضرورت دارد

هماهنگی‌های بیشتر میان تهران - مسکو برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه ضرورت دارد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دیدار با رئیس کمیته روابط خارجی فدراسیون روسیه ضمن اشاره بر استمرار و تقویت تلاش‌های مشترک برای توسعه بیش از پیش روابط در حوزه‌های مختلف دوجانبه، بر ضرورت هماهنگی‌های بیشتر میان تهران - مسکو برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه تاکید کرد.

به گزارش نمایندگان ما، وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه (۲۸ دی‌ماه ۱۴۰۱) با لئونید اسلوتسکی رئیس کمیته روابط خارجی فدراسیون روسیه که برای گفتگو و رایزنی با مقامات جمهوری اسلامی ایران و برنامه‌ریزی سفر آتی رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه به تهران سفر کرده است، دیدار و گفتگو کرد.

جلال‌زاده در ابتدای این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور رئیس کمیته روابط خارجی فدراسیون روسیه در تهران بر مناسبات رو به رشد و دوستانه دو کشور تاکید کرد و بیان داشت: اولویت جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی تقویت و تحکیم روابط با همسایگان و کشورهای منطقه است، در این راستا توسعه مراودات با فدراسیون روسیه مورد اهتمام مقامات ایران می‌باشد.  

وی با مهم خواندن نقش دیپلماسی پارلمانی در تسهیل و تسریع همکاری‌های دو کشور افزود: پارلمان‌ها می‌توانند با رصد و نظارت بر روابط دو کشور و نیز تدوین قوانین و مقررات لازم در جهت برطرف نمودن موانع احتمالی در مسیر تعمیق همکاری‌های فیمابین گام موثری بردارند.  

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به توافقات تجاری میان مقامات دو کشور، بر لزوم استمرار و تقویت تلاش‌های مشترک برای توسعه بیش از پیش روابط در حوزه‌های مختلف دوجانبه تاکید کرد.  

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن تبیین تحولات اخیر و اقدامات خصمانه کشورهای غرب علیه دو کشور، بر ضرورت هماهنگی‌های بیشتر میان تهران - مسکو به ویژه برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه تاکید کرد.

لئونید اسلوتسکی: ایران در خط مقدم مبارزه با پدیده شوم تروریسم در منطقه و جهان است

لئونید اسلوتسکی رئیس کمیته روابط خارجی فدراسیون روسیه نیز در این دیدار با اشاره به تبادل هیأت‌های پارلمانی در ماه‌های اخیر میان فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران گفت: روابط خوب و سازنده‌ای میان دو کشور در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی برقرار می‌باشد که می‌توان از این ظرفیت در تامین منافع ملی روسیه و ایران استفاده نمود.  

وی در ادامه افزود: ارتباطات سیاسی دو کشور در سطح مطلوبی قرار دارد. از این رو می‌توانیم با بهره‌گیری از این ظرفیت مراودات تجاری و اقتصادی فی‌مابین را بیش از پیش تقویت نماییم.  

لئونید اسلوتسکی در بخش دیگری از سخنان خود توسعه و گسترش همکاری‌های کشورهای منطقه در مقابل با تروریسم را مهم خواند و تصریح کرد: معتقدیم جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مبارزه با این پدیده شوم در منطقه و جهان می‌باشد.  

طرفین همچنین در این دیدار ضمن تشریح مواضع خود در خصوص موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی، پیرامون برنامه‌های سفر رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه و نیز برگزاری سومین کمیسیون عالی مشترک پارلمانی ایران و روسیه گفتگو و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام

کد خبر 11022

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =