کد خبر 11046
۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵

جلال زاده:

تحریم سپاه یک توهین آشکار به ملت ایران است

تحریم سپاه یک توهین آشکار به ملت ایران است

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن محکومیت اقدام پارلمان اروپا، گفت: تحریم سپاه یا تروریستی قلمداد کردن آن، یک توهین آشکار به ملت ایران است.

به گزارش نمایندگان ما، وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در واکنش به اقدام اخیر پارلمان اروپا علیه «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی»، گفت: اروپایی‌ها در یک اقدام مداخله جویانه و خصمانه علیه ملت ایران، هفته گذشته بیانیه‌ای را صادر کردند که شامل  اتهامات بسیاری علیه جمهوری اسلامی ایران و مقامات ایران بود، پارلمان اروپا در یکی از بندهای این بیانیه پیشنهاد قرار گرفتن نمایندگان مجلس، رئیس جمهور و رئیس مجلس را در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا مطرح کرده است.

وی افزود: پارلمان اروپا همچنین در بند دیگری آورده است که «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» در لیست سازمان های تروریستی اتحادیه اروپا قرار گیرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به واکنش‌های مختلف اشخاص حقوقی و حقیقی، مردم و نمایندگان مجلس نسبت به اقدام پارلمان اروپا، تقاضایی که این افراد و مقامات از مجلس برای اقدام متقابل داشتند  را یادآور شد و گفت: آقای دکتر قالیباف نیز در سفر اخیر خود به استان گیلان اعلام کرد که اروپا منتظر عمل متقابل از سوی مجلس شورای اسلامی باشد.

جلال زاده افزود: سپاه پاسداران یک نهاد مردمی است که در جنگ و صلح کنار مردم بوده است و قاطبه مردم هم با این موضوع موافق هستند. سپاه در سیل و زلزله کنار مردم و یاری رسان آنها بوده و هست. در واقع ستون‌هایی که در مقابله با هجمه دشمن از سپاه و بسیج شاهد هستیم، همان ستون‌ها را در حوادث غیرمترقبه و طبیعی شاهدیم که کنار مردم هستند.

وی تصریح کرد: بنابراین تحریم سپاه یا تروریستی قلمداد کردن یک توهین آشکار به ملت ایران است. از همین رو مجلس امروز در کمیسیون امنیت ملی با حضور نمایندگان و مسئولان دستگاه‌های ذی ربط نشست فوق العاده‌ای را برگزار کرد تا پیش نویس طرحی را آماده کنیم که بتواند در راستای پاسخ به بیانیه پارلمان اروپا و پاسخ درخوری به اقدامات احتمالی شورای اروپا باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در صورت موافقت نمایندگان با این طرح در صحن علنی، آن را به تصویب خواهیم رساند. مردم بدانند نمایندگان در خانه‌ملت ذره‌ای از حقوق مردم و منافع ملی عقب نخواهند نشست زیرا در مقابل تهدیدات دشمن و اقدامات مداخله جویانه اگر اقدام متقابل انجام ندهیم، آنها جری‌تر خواهند شد.

جلال زاده تاکید کرد: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها که با همین هدف تصویب شد، بسیار موثر بود و آثار تصویب این قانون را در مذاکرات ایران و ۴+۱ مشاهده کردیم. بنابراین مجلس تصمیم انقلابی خواهد گرفت تا بتواند عمل متقابل خود را در برابر اقدامات بعدی اروپایی‌ها قانونی کند.

انتهای پیام

کد خبر 11046

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =