کد خبر 11081
۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۴

پورابراهیمی:

امیدواریم با کمترین ناترازی بودجه ۱۴۰۲ بسته شود

امیدواریم با کمترین ناترازی بودجه ۱۴۰۲ بسته شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به اینکه در نیمه اول امسال با کسری‌های بودجه مواجه بودیم، شرایط در نیمه دوم سال رو به بهبود است.

به گزارش نمایندگان ما، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست مشترک این کمیسیون با وزیر اقتصاد و امور دارایی و رئیس سازمان برنامه و بودجه، اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست، هم بررسی عملکرد بودجه سال ۱۴۰۱ و هم پیش‌بینی آنچه را که به عنوان اصلاحات ساختاری بودجه ۱۴۰۲ باید مدنظر قرار گیرد، بود.

وی با اشاره به گزارش مسئولین دولتی در زمینه بودجه سال ۱۴۰۱، گفت: این گزارش بیانگر این است، با توجه به اینکه ما در نیمه اول سال با کسری‌های بودجه مواجه بودیم شرایط در نیمه دوم سال رو به بهبود است، لذا امیدواریم تا پایان امسال شاهد شرایط بهتری هم در افزایش درآمدهای دولت و هم در تخصیص‌هایی که در سرفصل‌های هزینه‌ای اتفاق می‌افتد، باشیم.  

پورابراهیمی با اشاره به بودجه سال ۱۴۰۲ بیان کرد: آنچه  در این بخش برای ما حائز اهمیت است این بوده که برای سال آینده چه میزان سرفصل منابع پایدار در بودجه عمومی کشور لحاظ می‌شود، آن هم به این دلیل که منابع غیرپایدار منجر به ایجاد ناترازی در بودجه شده و اثرات آن کاملا مشهود است، زیرا هرگونه ناترازی در بودجه چه در حوزه ناترازی بانکی عملا افزایش پایه پولی و تورم را به دنبال خواهد شد.

وی تأکید کرد: در این جلسه به جزئیات  اطلاعات سرفصل‌های درآمدی اشاره شد و رئیس سازمان مالیاتی گزارشی از وضعیت پیش‌بینی شاخص‌های مرتبط با این حوزه ارائه کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: براساس گزارش‌های ارائه شده در کمیسیون، فکر می‌کنیم دولت اقداماتی را انجام داده که نیاز به تکمیل دارد، لذا پیشنهاداتی در جلسه کمیسیون مطرح شد تا بتوانیم از ظرفیت بخش‌های مختلف و احکام مرتبط با این حوزه در زمان رسیدگی به اجزای بودجه سال ۱۴۰۲ در کمیسیون تلفیق و جلسه علنی استفاده کنیم.

این نماینده مجلس بیان کرد: جمع‌بندی در کمیسیون بر این مبنا بود که ان‌شاءالله ما ظرف یک هفته پیش رو پیشنهادات کمیسیون درباره ارتقای ظرفیت‌های افزایش منابع درآمدی و کاهش ناترازی احتمالی بودجه را در دستورکار قرار دهیم. البته نشست‌های مشترک ما با دستگاه ها ادامه پیدا خواهد کرد. امیدواریم بودجه سال ۱۴۰۲ با کمترین ناترازی در حوزه منابع و مصارف بسته شود و ما برای اولین بار شاهد این باشیم که اثرات ناشی از این مسئله نگرانی در حوزه تورم را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام

کد خبر 11081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =