کد خبر 10663
۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۴

سرمدی:

ناترازی بودجه ناشی از نگاه غیرواقعی به منابع درآمدی است

ناترازی بودجه ناشی از نگاه غیرواقعی به منابع درآمدی است

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: متاسفانه منابع درآمدی لایحه بودجه به طور دقیق مورد بررسی قرار نگرفته و این امر سبب شده تا هر ساله بین منابع درآمدی و مصارف کشور فاصله ایجاد شود.

به گزارش نمایندگان ما، کیومرث سرمدی عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم تخصیص قابل توجهی از بودجه سالانه مصوب مجلس و ضرورت تدوین بودجه ای واقع گرایانه برای سال آتی، بیان کرد: متاسفانه یکی از ایراداتی که در نظام بودجه ریزی کشور وجود دارد، چه در لایحه ای که دولت تدوین کرده و به مجلس ارسال می کند و چه در بودجه ای که در مجلس مورد بررسی قرا گرفته و تصویب می شود همواره بین منابع درآمدی و مصارف کشور فاصله وجود داشته و با یکدیگر همخوانی ندارند.

منابع درآمدی بودجه به شکل واقعی دیده نمی شود

وی در ادامه اظهار کرد: ما منابع بودجه را به درستی نمی‌بینیم. یعنی موانع و مشکلاتی که باعث عدم تحقق منابع درآمدی بودجه ای می شود، به طور واقعی مورد بررسی قرار نمی گیرد. علاقه ای هم در دولت و هم در مجلس وجود دارد که هنگام بررسی و تصویب بودجه منابع درآمدی را بالا ببینیم تا بعد بتوانیم برای آن مصارف تعریف کنیم.

ناترازی بودجه ناشی از نگاه غیرواقعی به منابع درآمدی است

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ناترازی و عدم تخصیص بودجه ناشی از  نگاه غیر کارشناسی و فنی به منابع درآمدی بودجه‌ای است. به عنوان مثال تا زمانی که به طور دقیق درآمدهای بانکی کشور را بررسی نکنیم، نمی توانیم درحوزه اشتغال یا سایر سرفصل های هزینه ای در بودجه به شکل واقعی برنامه ریزی کنیم.

بخش قابل توجهی از سرفصل‌های درآمدی بودجه ۱۴۰۱ تحقق نیافته است

وی در ادامه تاکید کرد: زمانی که به خیلی از سرفصل های درآمدی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ نگاه می کنیم، بخشی از آن اصلا محقق نشده و درصدی از آن به شکل ۵۰ درصد تحقق یافته است. در نتیجه ما عملا در سال جاری با کسری بودجه و معطلی بسیاری از پروژه های نیمه تمام مواجه شده ایم. ما عملا هم نارضایتی مردمی ایجاد کردیم و هم شاهد ناکارآمدی هستیم.

وی افزود: ما امیدوار هستیم در بودجه ۱۴۰۲ منابع درآمدی به شکل واقعی دیده شود. امسال نمایندگان پاسخی برای مردم در حوزه های انتخابیه نداشتند. ما قول دادیم خیلی از پروژه های نیمه تمام تکمیل شده و بخشی از مسائل بخش کشاورزی و اشتغال حل خواهد شد اما عملا با نبود اعتبارات مواجه شده‌ایم. امیدوار هستیم بودجه سال ۱۴۰۲ با نگاهی واقع بینانه نوشته شود تا شاهد این ناترازی نباشیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر 10663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =