کد خبر 11270
۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹

عباس پور:

واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال در کمیسیون صنایع مجلس تصویب شد

واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال در کمیسیون صنایع مجلس تصویب شد

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اعضای کمیسیون صنایع و معادن در جریان بررسی پیشنهادات نمایندگان درباره بودجه ۱۴۰۲ با واردات خودروهای دست دوم با عمر کمتر از ۵ سال موافقت کردند.

به گزارش نمایندگان ما، روح اله عباس پور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز(دوشنبه ۱۰ بهمن ماه)این کمیسیون گفت: در جلسه امروز پیشنهادات اعضا کمیسیون درباره لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پیشنهادات امروز نمایندگان مربوط به حوزه ارتباطات، معادن و صنایع بود، افزود: در این نشست موضوع مالیات بر درآمد حاصل از صادرات مواد و محصولات معدنی و پتروشیمی‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به یکی از پیشنهادات تصویب شده در نشست امروز کمیسیون صنایع و معادن، اضافه کرد: واردات خودروهای دست دوم از جمله سواری، کشنده، اتوبوس، ون کامیونت و... با عمر کمتر از ۵ سال یکی دیگر از پیشنهادات تصویب شده در جلسه امروز بود.

عباس پور در تشریح مزایای این پیشنهاد، توضیح داد: از آنجا که این خودروها از پیش تولید شده،  فرآیند واردات آن نسبت به خودروهای نو کوتاهتر است، از سوی دیگر قیمت این خودروها نسبت به خودروی نو کمتر است بنابراین تعداد خودروهای وارداتی افزایش می‌یابد.

انتهای پیام

کد خبر 11270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =