کد خبر 9444
۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲

رسولی‌نژاد:

مردم به شدت از وضعیت صنعت خودرو ناراضی هستند

مردم به شدت از وضعیت صنعت خودرو ناراضی هستند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: باید به این پرسش پاسخ داده شود که کدام یکی از وعده‌های وزیر صمت محقق شده است.

به گزارش نمایندگان ما، سیداحمد رسولی نژاد عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد وزارت صمت، گفت: بنده از هفته دوم فروردین ۱۳۹۹ بدون توقف و حتی در روزهای تعطیل میان مردم بودم و بیشترین حضور را میان مردم دارم؛  مردم از عملکرد وزیر صنعت، معدن و تجارت نارضایتی‌های شدیدی دارند.

وی با بیان اینکه ما نماینده مردم هستیم و وکیل‌الدوله نیستیم، افزود: ابتدای دولت سیزدهم بیشترین تلاش را برای رأی اعتماد به وزرا از جمله وزیر صنعت، معدن و تجارت داشتم تا دولت زودتر مستقر شود و فعالیت خود را آغاز کند.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس اضافه کرد: با وجود اینکه برخی دو ماه پس از استقرار دولت سیزدهم به دنبال استیضاح وزیر صمت بودند، بنده طی سال گذشته با این استیضاح مخالف بودم، اما اکنون با گذشت ۱۴ ماه از آغاز فعالیت وزیر، باید به این پرسش پاسخ داده شود که کدام یکی از وعده‌های وزیر صمت محقق شده است که برخی می‌گویند امضای خود را پس بگیرید یا استیضاح را به تاخیر بیاندازید؟ در طول ادواری که در مجلس بودم و در دولت‌های مختلف، این میزان فشار به نماینده بی‌سابقه بوده که در جلسه استیضاح آن‌ها را مطرح می‌کنم، ما وکیل مردم هستیم نه وکیل‌الدوله سال گذشته به وزرای این دولت رأی دادیم اما اکنون مشاهده می‌کنیم که برخی از این وزرا عملکرد خوبی ندارند و ناکارآمد و ضعیف هستند؛ به رئیس جمهور نیز گفتم بهتر است، خود ایشان وزرای ناکارآمد را عزل کنند زیرا تنش و حاشیه کمتری دارد؛  اما رئیسی به دلایلی که برای من نامعلوم است اصرار به ماندن برخی از وزرا از جمله فاطمی امین دارد شاید رئیس جمهور با برخی از این وزرا رودربایستی دارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از تعدد حوادث جاده‌ای، تصریح کرد: نه تنها نمایندگان بلکه پلیس راهور و کارشناسان حوزه خودرو نیز به کیفیت پایین خودروهای داخلی اذعان دارند ما نیز بارها از تریبون مجلس و در مصاحبه‌های مختلف نارضایتی مردم از کیفیت خودروها را بیان کردیم  زیرا بخش زیادی از جان باختن، مصدوم و معلول شدن مردم در تصادفات ناشی از کیفیت پایین خودروهای داخلی است.

رسولی‌نژاد ادامه داد: مجلس قانون واردات خودرو را مصوب کرد و وزارت صمت می‌توانست با واردات خودروهای ۷ هزار تا ۲۰ هزار یورویی شرایطی فراهم کند که اقشار کم‌درآمد و متوسط جامعه بتوانند خودرو خریداری کنند اما وعده‌ وعیدها همچنان ادامه دارد این در حالی است که با واردات خودرو نه تنها قیمت‌ها کاهش می‌یابد بلکه کیفیت نیز افزایش پیدا می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین درباره ادعای مطرح شده مبنی بر کاهش خودروهای موجود در پارکینگ خودروسازان، گفت: هرچند مطرح می‌شود که قطعات موردنیاز این خودروها تامین و خودروهای تکمیل و به بازار عرضه شده اما باید این ادعا راستی آزمایی شود زیرا براساس گزارش‌های ارئه شده از سوی پلیس راهور، این خودروها از برخی پارکینگ‌ها و انبارها به مکان‌های دیگر منتقل شده‌اند.

وی با بیان اینکه وزیر صمت در گفتار صادق نیست، تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت نباید آمارسازی کند، رفتار صداوسیما را در این ایام نمی‌پسندیم، نباید یک طرفه رفتار شود حجم بمباران استیضاح به صورت غیرمستقیم و از طریق آگهی تبلیغاتی، خبری و اینکه از ابتدا تا انتهای خبرها محدود به خبرهای وزارت صنعت، معدن و تجارت شده، درست نیست.

رسولی نژاد با اشاره به اینکه دل صنعتگر و معدنکار خون است، ادامه داد: فردی که سابقه یک روز فعالیت در معدن را ندارد و حتی تحصیلات وی نیز مرتبط با این حوزه نیست، معاون معدن وزارت صمت شده و همین موضوع موجب شده که بسیاری از صاحبان معادن مطرح کنند که این فرد پاسخ تلفن ما را هم نمی‌دهد؛  یکی از اشکالاتی که همواره در دولت های مختلف دیده می‌شود این است که اشخاص سرجای خود قرار نمی‌گیرند به طور مثال شخص در پتروشیمی تخصص دارد اما در حوزه معدن فعالیت می‌کند.

وی تصریح کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت ابتدای ورود به وزارتخانه چارت تشکیلاتی را تغییر داد و این موضوع موجب شد که همه در وزارت صمت تا مدت‌ها دچار سرگیجه شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: به عنوان عضو کمیسیون تخصصی این حوزه می‌گویم که مردم به شدت از وضعیت موجود در بخش صنعت و معدن به ویژه صنعت خودرو ناراضی هستند.

انتهای پیام

کد خبر 9444

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =