کد خبر 11414
۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۹

پیر هادی:

به رسمیت شناختن تکثر ایرانیان، ضامن انسجام ملی

به رسمیت شناختن تکثر ایرانیان، ضامن انسجام ملی

نایب رئیس فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی، گفت: ناآرامی‌ها و حوادث تلخ پاییز گذشت، اما آن‌چه در این میان حائز اهمیت است تبعیت از فرمان بزرگ رهبری انقلاب برای وسیع کردن چتر همدلی و انسجام در داخل کشور است.

به گزارش نمایندگان ما، محسن پیرهادی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در یادداشتی به مناسبت فرا رسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بیان کرد که پرداختن به زمینه‌های بروز و ظهور اعتراضات شهریورماه، پیش از موج‌سواری معاندان نظام بر روی مطالبات قشری از هموطنان‌مان و گام برداشتن به سمت اصلاحات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی متناسب با دهه پنجم انقلاب ضرورتی است که باید هر چه سریع‌تر و به صورت فوریتی در دستور کار قوای سه‌گانه قرار گیرد.

متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:

«امسال هم شادی پیروزی انقلاب اسلامی همچون بهمن ۵۷ در اغلب خانه‌های ایرانیان فراگیر است. تدبیر و درایت مقام معظم رهبری در اعلام عفو گسترده متهمان و محکومان ناآرامی‌های ماه‌های اخیر، شادی بهمن‌ماه را ورای بزرگداشت سالانه آن، مهمان خانه‌های حامیان، منتقدان و حتی معترضان به سیاست‌های داخلی حاکمیت کرد.

حکم پدرانه ایشان در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب، آب سردی بر توطئه‌های ریز و درشت دشمنان و معاندان نظام جمهوری اسلامی بود که در چند ماه گذشته با تمام توان‌شان به مصاف ایران آمده بودند. مصافی مغرضانه، تجزیه‌طلبانه و بی‌هویت که منجر به بروز ناآرامی در کشور، داغ‌دار شدن و خسران جمعی از هموطنان شد. روندی که کام همه از معتقد و ملتزم به نظام جمهوری اسلامی تا منتقد و معترض به آن را تلخ کرد. تلخ‌کامی  زنجیره‌وار و متأثرکننده‌ای که البته با هوشیاری مردم و هدایت‌ها و حمایت‌های پدرانه مقام معظم رهبری حاصلش نه گسست و ضدیت در داخل کشور که شکل‌گیری بستری برای همدلی و انسجام ملی شد.

عیان‌شدن نیت ضد ایرانی معارضان و دست خالی‌شان در شناخت دغدغه‌ها، آمال و اهداف ایرانیان، بیش از هر زمان دیگری آنها را رسوا کرد. ملت بزرگ ایران آنچنان هوشیارانه صف خود را از اهداف براندازانه و تجزیه‌طلبانه آنها جدا کردند که حقارت توطئه و اقدامات آنها نیز بیش از هر زمانی بر خود معاندان آشکار شد؛ آنچنان که در هفته‌های گذشته یکی بعد از دیگری خود به شکست آنچه که انقلاب تحمیلی در ایران می‌خواندند، اعتراف کردند.

ناآرامی‌ها و حوادث تلخ پاییز گذشت، اما آنچه در این میان حائز اهمیت است تبعیت از فرمان بزرگ رهبری انقلاب برای وسیع کردن چتر همدلی و انسجام در داخل کشور است. به حقارت کشیده شدن اپوزیسیون خارجی و طیف برانداز در کف جامعه بهترین فرصت را برای تقویت انسجام ملی فراهم آورده است. اقدامی که بار اعظم آن بر دوش نسل دوم و سوم انقلاب است که برای احیای اعتماد عمومی و تکثیر باورها و ارزش‌های انقلاب اسلامی میدان‌دار شوند.  ایران امروز بیش از هر زمانی نیازمند مشارکت، بازسازی اعتماد عمومی و انسجام ملی است و بدون توجه به این سه اصل، فرصت اقدام به موقع و مؤثر  مهیا نخواهد شد.

پرداختن به زمینه‌های بروز و ظهور اعتراضات شهریورماه، پیش از موج‌سواری معاندان نظام بر روی مطالبات قشری از هموطنان‌مان، گام برداشتن به سمت اصلاحات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی متناسب با دهه پنجم انقلاب و ضرورت توجه به توسعه فرهنگی، اجتماعی کشور و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم که در یک دهه گذشته بار سنگینی را بر دوش آنها تحمیل کرده، ضرورتی است که باید هر چه سریع‌تر و به صورت فوریتی در دستور کار قوای سه‌گانه قرار گیرند. جامعه همچون تدبیر بجای مقام معظم رهبری در عفو گسترده متهمان و محکومان حوادث اخیر نیازمند گرفتن پالس‌های مثبت و اصلاح‌گرایانه در حوزه‌های مذکور است.

به رسمیت شناختن تکثر ایرانیان، ضامن انسجام ملی و خنثی‌کننده توطئه‌های خارج‌نشینان است. تکثر ایران و ایرانی را به رسمیت بشماریم و آن را به سدی نفوذناپذیر در برابر توطئه‌های معاندان و دشمنان کشور بدل کنیم.»

انتهای پیام

کد خبر 11414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =