کد خبر 11698
۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳

تخفیف مالیاتی ۱۵ درصدی به خانواده ها برای تولد فرزند سوم به بعد

تخفیف مالیاتی ۱۵ درصدی به خانواده ها برای تولد فرزند سوم به بعد

نمایندگان مردم در مجلس خانواده هایی که فرزند سوم آنها از آبان ماه ۱۴۰۰ به بعد متولد شده باشد را مشمول تخفیف ۱۵ درصدی مالیاتی به ازای هر فرزند کردند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، محمدباقر قالیباف در نشست علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه ۷ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، بند الحاقی یک تبصره ۶ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲ را جهت بررسی و اصلاح به کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ارجاع داد.  

براساس بند الحاقی ۱ ارجاع شده به کمیسیون تلفیق؛ درآمد حاصل از کلیه جرائم وصولی مرتبط با موضوع ماده(۹۹) قانون شهرداریها مصوب  ۱۱/  ۴/ ۱۳۳۴ با اصلاحات و الحاقات بعدی تا سقف ده هزارمیلیارد(۱۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال به حساب درآمد عمومی ردیف ۱۴۰۱۱۹ جدول شماره (۵) این قانون واریز می شود.

همچنین نمایندگان با بند الحاقی ۲ تبصره ۶ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲ موافقت کردند.

براساس بند الحاقی ۲ تبصره ۶ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲ ؛ در راستای تحقق ماده(۱۸) قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، میزان معافیت مالیاتی اشخاص حقیقی موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی مصوب (۳۱/۴/۱۳۹۴) علاوه بر اعمال معافیت مذکور به ازای فرزند سوم و بیشتر که از آبان ماه سال ۱۴۰۰ به بعد متولد شده اند، به ازای هر فرزند مشمول پانزده درصد(۱۵%) افزایش در تخفیف مالیاتی می شوند.

انتهای پیام

کد خبر 11698

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =