کد خبر 1179
۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰

فیروزی:

سازمان نظام مهندسی در ساخت و سازها سلیقه‌ای عمل نکند

سازمان نظام مهندسی در ساخت و سازها سلیقه‌ای عمل نکند

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: ساختمان‌های ساخته شده در شهرها باید استحکام و کیفیت لازم را داشته باشند و سازمان نظام مهندسی باید از کارهای سلیقه‌ای در این امور پرهیز کند.

به گزارش نمایندگان ما، رحمت‌الله فیروزی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی،  درباره بررسی طرح اصلاح قانون نظام‌مهندسی در کمیسیون عمران مجلس،  اظهار کرد: وزیر راه و شهرسازی درباره تضاد منافع کسانی که قصد دارند خودشان کار مهندسی ساختمان را انجام دهند و طبق قوانین نمی‌توانند عضو هیات مدیره سازمان شوند نامه‌ای را نوشت و این موضوع مورد مناقشه اعضای هیات مدیره نظام مهندسی قرار گرفته است که در نتیجه شکایتی را به دیوان عدالت اداری تسلیم کردند و دیوان عدالت هم فعلا حکم بر توقف انتخابات سازمان نظام مهندسی داده است.

وی افزود: اما این موضوع باید در چارچوب قانون بررسی و حل و فصل شود به طوری که تکلیف کار اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی مشخص شود. با ورود مجلس این موضوع در کمیسیون عمران با حضور اعضای سازمان نظام مهندسی بررسی خواهد شد و تصمیم نهایی در این باره گرفته خواهد شد.

نماینده مردم نطنز، قمصر و بادرود در مجلس، گفت: البته مهم‌ترین وظیفه سازمان نظام مهندسی نظارت دقیق و جدی بر ساخت و ساز در شهرها است تا ساختمانی بی‌کیفیت و خارج از ضوابط این سازمان ساخته نشود. ساختمان‌ها باید استحکام لازم را داشته باشند و سازمان نظام مهندسی باید از کارهای سلیقه‌ای در این امور پرهیز کند که این موضوع هم در کمیسیون عمران مجلس بررسی می‌شود.

فیروزی با بیان اینکه اصلاح قانون نظام مهندسی در حوزه‌های مهندسی، فنی، نظارت بر امور مهندسی و بسیاری از مسائل حرفه‌ای در حوزه ساخت و سازهای شهری انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون کیفیت ساختمان‌ها در سطح شهرهای مختلف نسبی است و طبق بازدیدهایی که کارشناسان امر از این ساختمان‌ها داشته‌اند کیفیت این ساختمان‌ها را تقریبی دانسته‌اند. اگر ساختمانی بی‌کیفیت ساخته شود هم به زیبایی شهر لطمه می‌زند و هم سلامت شهروندان را تهدید می‌کند. به همین دلیل سازمان نظام مهندسی باید نظارت‌های خود را تشدید کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر 1179

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =