کد خبر 522
۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲

رضایی:

وقتی در داخل مصالح نیاز داریم دلیلی ندارد صادرات داشته باشیم

صادرات مصالح ممنوع!
وقتی در داخل مصالح نیاز داریم دلیلی ندارد صادرات داشته باشیم

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز کمیسیون عمران میزبان وزرای پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت و همچنین کار، رفاه و تعاون اجتماعی بودیم. ان شاءالله کمیسیون عمران از هر دو وزیر پیشنهادی حمایت خواهد کرد.

محمد رضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با نمایندگان‌ما، در تشریح نشست امروز کمیسیون خود با حضور وزرای پیشنهادی صمت و کار اظهار داشت: در جلسه امروز کمیسیون عمران میزبان وزرای پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت و همچنین کار، رفاه و تعاون اجتماعی بودیم.

وی افزود: در ابتدای نشست، هر کدام از وزرا برنامه خود را به اعضای کمیسیون ارائه دادند.

رضایی کوچی ادامه داد: در حضور وزیر پیشنهادی صمت در خصوص بحث تولید مصالح ساختمانی که در جهش تولید مسکن یک مولفه مهم است و همچنین کنترل قیمت ها بحث مفصلی کردیم. همچنین در خصوص ارتقاء کیفیت خودروها، توجه به معادن به خصون معادنی که تا به امروز کمتر به آن ها توجه شده و می تواند معادل نفت برای ما درآمد داشته باشد موارد و نکاتی مطرح شد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: وزیر پیشنهادی صمت قول دادند هر یک ماه یک بار جلسات تخصصی را با کمیسیون عمران مخصوصا در خصوص قیمت مصالح ساختمانی داشته باشند. ما هم در بحث سیمان و هم فولاد تقریبا دو برابر نیاز داخل کشور مصالح تولید می کنیم ولی یا مصالح کمیاب است و یا قیمت ها غیر واقعی است. باید برای کنترل قیمت مصالح ساختمانی راهکار پیدا کرد. با توجه به اینکه این واحدها متعلق به بخش خصوصی هستند اما از یارانه پنهان استفاده کرده و دولت باید بر آن ها نظارت کند.

وی افزود: در حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز به بحث بیمه همگانی، وضعیت مجتمع های تولیدی در حوزه مصالح ساختمانی به ویژه فولاد و سیمان، اشتغال و کارآفرینی اشاره شد و بحث های جدی صورت گرفت. در نهایت پس از بحث و بررسی نظر اکثریت اعضای کمیسیون نیز نسبت به برنامه های ایشان مثبت بود. ان شاءالله کمیسیون عمران از هر دو وزیر پیشنهادی حمایت خواهد کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: مخصوصا اینکه وقتی ما در داخل مصالح نیاز داریم دلیلی ندارد صادرات داشته باشیم. در روزهای اخیر به دلیل قطعی برق برخی مصالح ساختمانی نظیر سیمان کمیاب است اما در پایانه ها صادر می شود. این درست نیست اولویت با نیاز داخل کشور است. در نهایت پس از بحث و بررسی پیرامون برنامه های وزیر پیشنهادی صمت، اکثر قاطع کمیسیون نظرشون در خصوص ایشان مثبت بود.

انتهای پیام

کد خبر 522

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =