کد خبر 11792
۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۵

در صحن مجلس؛

سازوکار حمایت از تولید و اشتغال پایدار تعیین شد

سازوکار حمایت از تولید و اشتغال پایدار تعیین شد

نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی سازوکار حمایت از تولید و اشتغال پایدار را تعیین کردند.

به گزارش نمایندگان ما، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در نشست علنی نوبت دوم امروز (سه شنبه 9 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1402 کل کشور،  ضمن اصلاح بند (الف) تبصره 18 ماده واحده این لایحه، با آن موافقت کردند.

براساس بخش ابتدایی و بند (الف) تبصره 18 ماده واحده لایحه بودجه 1402؛

حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین

به‌منظور حمایت از تولید و اشتغال پایدار و رشد تولید ملی از طرق مختلف از جمله افزایش سرمایه‌گذاری، ارتقاء بهره‌وری، تکمیل طرحهای تولیدی نیمه‌تمام و احیای واحدهای تولیدی راکد، بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی موجود، استفاده از ظرفیت‌های خالی بنگاه‌های تولیدی و تکمیل زنجیره ارزش تولید، منابع مالی موضوع این تبصره با تأکید بر یکپارچه سازی حمایت‌های دولت و بسط عدالت سرزمینی در راستای رشد و پیشرفت ‌استان‌های کشور با اولویت طرحهای تولید دانش بنیان و پیشران به شرح زیر تأمین و اختصاص می‌یابد:

الف- منابع مالی:

ردیف1

1 - مبلغ سیصد و ده هزار میلیارد (310,000,000,000,000) ریال از محل ردیف ذیربط مندرج در جدول شماره (9) این قانون به نسبت وصولی تخصیص یافته توسط خزانه داری کل کشور به صورت حداقل ماهانه یک دوازدهم پرداخت می شود که به حساب ملی پیشرفت و عدالت نزد خزانه داری کل کشور به نام وزارت امور اقتصادی و دارایی واریز می شود.

ردیف2

2 - باقیمانده مبلغ مندرج در ردیف های (28) و (26) مصارف جدول تبصره (14) قانون بودجه سال های 1400 و 1401 کل کشور که به حساب ملی پیشرفت و عدالت نزد خزانه داری کل کشور به نام وزارت امور اقتصادی و دارایی واریز می‌شود. سازمان هدفمندسازی موظف است مبالغ این جزء را راساً و بدون سازوکار ابلاغ و تخصیص اعتبار، حداقل به صورت ماهانه یک دوازدهم و حداکثر تا پایان آذرماه سال 1402 به حساب ملی پیشرفت و عدالت نزد خزانه داری کل کشور به نام وزارت امور اقتصادی و دارایی واریز نماید.

ردیف3

3 - بازگشتی اصل و فرع منابع بند (الف) تبصره (18) قوانین بودجه سنوات گذشته کل کشور که به حساب ملی پیشرفت و عدالت نزد خزانه داری کل کشور به نام وزارت امور اقتصادی و دارایی واریز می شود.

ردیف4

4 - منابع بازگشتی بند (و) تبصره (16) سال 1398 که به حساب ملی پیشرفت و عدالت نزد خزانه داری کل کشور به نام وزارت امور اقتصادی و دارایی واریز می شود.

ردیف5

5 - مانده و بازگشتی منابع مالی تسهیلات موضوع قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی مصوب سال 1396 که به حساب ملی پیشرفت و عدالت نزد خزانه داری کل کشور به نام وزارت امور اقتصادی و دارایی واریز می شود.

ردیف6

6 - پانزده درصد (15%) منابع بند (هـ) تبصره 7 این قانون از حقوق دولتی معادن که به حساب استانی پیشرفت و عدالت نزد خزانه داری کل کشور به نام وزارت امور اقتصادی و دارایی و استان های مربوط واریز می شود.  

ردیف7

7 - منابع مالی حاصل از مازاد تحقق درآمدهای استانی که به حساب استانی پیشرفت و عدالت مربوط واریز می شود.

ردیف 8

8 - مبلغ یکهزار هزار میلیارد(1.000.000.000.000.000) ریال تسهیلات قرض الحسنه منابع بانکی که پنجاه درصد(50%) آن مطابق اجزای (3) و (4) بند (ب) این تبصره اختصاص می یابد.

ردیف 9

9 - ‌ معادل پنجاه درصد(50%) درآمد مازاد حاصل از منابع تحقق یافته مالیات بر ارزش افزوده نسبت به سقف ردیف مندرج در جدول شماره (5) که به حساب ملی پیشرفت و عدالت نزد خزانه داری کل کشور به نام وزارت امور اقتصادی و دارایی پرداخت می شود.

انتهای پیام

کد خبر 11792

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =