کد خبر 12325
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶

طاهری:

هزار میلیارد تومان به حساب پیشرفت و عدالت در هر استان اختصاص یافت

هزار میلیارد تومان به حساب پیشرفت و عدالت در هر استان اختصاص یافت

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: هزار میلیارد تومان برای حمایت از تولید به حساب پیشرفت و عدالت در هر استان اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری نمایندگان ما،  مصطفی طاهری  رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان زنجان به ضرورت تلاش مدیران برای دریافت حداکثری بخشی از بودجه که دارای ظرفیت هایی برای جذب بیشتر است، تاکید کرد و افزود: امسال اعتبارات تبصره ۱۸ متفاوت دیده شده و دغدغه رییس جمهور این است که دست استانداران در این زمینه باز باشد.

وی به راه اندازی حساب پیشرفت و عدالت در کشور اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر هزار میلیارد تومان که به حساب هر استان واریز می شود، اگر استان ها از طریق مولدسازی، درآمدهای مالیاتی و حقوق دولتی معادن برای افزایش تامین مالی آن کمک کنند، اتفاقات خوبی در حوزه توسعه و رونق تولید محقق می شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر از این محل و اعتبارت تبصره ۱۸ نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد تومان در استان زنجان تامین مالی انجام دهیم شاهد اتفاقات خوبی در استان خواهیم بود.

طاهری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دشمن به دنبال این است که نشان دهد جمهوری اسلامی قدرت حل مسأله را ندارد، گفت: در ۱۰ساله گذشته تا سال ۱۴۰۰، رشد اقتصادی کشور صفر بود، در مسکن افت شدید تولید داشتیم و تقاضاها در این حوزه پاسخ داده نشده است، در خودرو هم همین شرایط و کاهش تولید را داشتیم ولی امسال رشد اقتصادی به پنج و نیم درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد:امسال سرمایه گذاری در بخش ماشین آلات ۲۵ درصد رشد داشته است، اینکه چرا مردم چنین موفقیت هایی را حس نمی کنند به این دلیل است که اگر سال های متوالی تورم بالای ۳۰ درصد داشتیم که جبران آن در یک سال ممکن نمی شود.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

کد خبر 12325

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =