کد خبر 11805
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳

نظری در گفتگو با نمایندگان ما؛

جهاد کشاورزی باید به گرانی کالاهای اساسی مردم رسیدگی کند

جهاد کشاورزی باید به گرانی کالاهای اساسی مردم رسیدگی کند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، گفت: جهاد کشاورزی باید به گرانی کالاهای اساسی مردم رسیدگی کند و با ابزارهای قانونی که دارد در این زمینه نظارت کند تا مردم بتوانند قدرت خرید بیشتری پیدا کنند و رضایت حداکثری مردم جلب شود.

 علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری نمایندگان ما، در خصوص گرانی کالاهای اساسی، گفت: برنامه دولت برای کنترل گرانی های اخیر، این بود که دولت، ۱۰ قلم از کالاهای مورد نیاز و اساسی مردم را در اجرای کالابرگ الکترونیکی، مورد حمایت قرار دهد، به گونه ای که برای هر کدام از این کالاهای اساسی، یک عدد ثابت و یک مبلغ مشخص تعیین شود و در صورت افزایش قیمت این کالاها، مردم آن مبلغ مشخص را بپردازند و دولت مازاد قیمت آن را بپردازد.

وی بیان کرد: صحبت دیگری که مطرح شد این بود که این ۱۰ قلم کالای اساسی که در کالابرگ الکترونیکی برای مردم قرار داده می‌شود تا با مبلغ مشخص خریداری کنند را به ۳۵ قلم افزایش داده تا قدرت خرید مردم بیشتر شود، اجرای قانون کالابرگ الکترونیکی، باید در اوایل اسفند ماه ۱۴۰۱، صورت می گرفت که متاسفانه این طرح هنوز اجرا نشده است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، افزود: ما در حال حاضر یک گرانی قیمت داریم و یک گرانفروشی، گرانی برخی از کالاها دلایل متعددی دارد، که برخی به افزایش قیمت نهاده هایی که برای تولید این کالا ها استفاده می شود و... مربوط می شود ولی گرانفروشی که چیزی غیر از گرانی هست به معنای این است که برای برخی از کالا ها علاوه بر قیمت تمام شده توسط دولت و یا ارگان مربوطه، یک رقم بیشتری قیمت گذاری میشود که در این صورت باید به این موضوع رسیدگی شود.

نظری در انتهای بیان کرد: جهاد کشاورزی باید به گرانفروشی در زمینه کالاهای اساسی مردم رسیدگی کند و با ابزارهای قانونی که دارد در این زمینه نظارت کند تا مردم بتوانند قدرت خرید بیشتری پیدا کنند و رضایت حداکثری مردم جلب شود.

انتهای پیام

کد خبر 11805

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =