کد خبر 12098
۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۳

وحیدی:

نتیجه تحقیق و تفحص از فدراسیون سوارکاری به صحن مجلس می‌رود

نتیجه تحقیق و تفحص از فدراسیون سوارکاری به صحن مجلس می‌رود

نایب رئیس هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد فدراسیون سوارکاری با بیان اینکه نتیجه تحقیق و تفحص از هیأت سوارکاری به صحن مجلس می‌آید، گفت: در شورای تبارنامه اسب اصیل ترکمن باید چندین نماینده از خراسان شمالی وجود داشته باشد.

به گزارش نمایندگان ما، محمد وحیدی نماینده مردم ۵ شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی در نشست با جمعی از تولید کنندگان اسب اصیل ترکمن و هیأت سوارکاری خراسان شمالی، با اشاره به اینکه نتایج هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد فدراسیون سوارکاری به صحن می‌آید، اظهار کرد: تاکنون نیز اسناد متقنی از عملکرد فدراسیون مذکور به دست آمده است.

وی با بیان در صنعت اسب به طور قطع رقابت وجود دارد، ادامه داد: تحقیق و تفحص در این فدراسیون با عمق بسیار زیادی انجام می‌شود و مجلس شورای اسلامی مصمم است که پس از اعلام نتیجه در صحن مجلس شورای اسلامی، پیگیری قانونی انجام شود.

نماینده مردم ۵ شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مجلس شورای اسلامی اولویت اصلی دفاع از اسب اصیل ترکمن است.

وی تأکید کرد: خلوص اسب باید در خاستگاه اصلی آن که کمتر دچار آلودگی شده است، بررسی شود.

وحیدی در پایان بیان کرد: طی سال‌های گذشته از نحوه عملکرد فدراسیون سوارکاری و کمیته اسب ترکمن بیشترین آسیب به اسب اصیل ترکمن در خراسان شمالی و گلستان وارد شده است.

وی پیش از این در گفت و گویی اعلام کرده بود: تحقیق و تفحص به لحاظ قانونی دوره‌ای ۶ ماه دارد که قابل تمدید است. اعضا در این دوران شکایات را بررسی می‌کنند و پس از ارائه گزارش در صحن، نمایندگان تصمیم نهایی را خواهند گرفت. بحث دوپینگ اسب‌ها و واردات غیرقانونی و عملکردهای مالی و اداری در فرآیند تحقیق و تفحص وجود دارد. این فرآیند به یک دوره مدیریتی برمی‌گردد.

وی بیان کرده بود: تغییر فردی که بنا بر گزارش دستگاه های نظارتی و وزارت ورزش و جوانان طی فرآیند غیر قانونی خود را رئیس فدراسیون سوارکاری می دانست، پایان کارِ هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد فدراسیون سوارکاری نخواهد بود.

انتهای پیام

کد خبر 12098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =