کد خبر 8797
۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷

وحیدی:

انتصاب سرپرست و تغییر در فدراسیون سوارکاری، پایانِ کارِ هیأت تحقیق و تفحص نیست

انتصاب سرپرست و تغییر در فدراسیون سوارکاری، پایانِ کارِ هیأت تحقیق و تفحص نیست

عضو هیأت تحقیق و تفحص مجلس از عملکرد فدراسیون سوارکاری گفت: تغییر فردی که بنا بر گزارش دستگاه های نظارتی و وزارت ورزش و جوانان طی فرآیند غیر قانونی خود را رئیس فدراسیون سوارکاری می دانست، پایان کارِ هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد فدراسیون سوارکاری نخواهد بود.

به گزارش نمایندگان ما، محمد وحیدی عضو هیأت تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۲۳ شهریورماه، طی حکمی از سوی وزیر ورزش و جوانان، آقای محمود حیدری به عنوان سرپرست فدراسیون سوارکاری معرفی شد، اظهار کرد: هم‌زمان با حکم سرپرستی جدید فدراسیون سوارکاری، هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد فدراسیون سوارکاری نیز بررسی‌های خود را از اقدامات انجام شده در سال های گذشته و دوران ریاست سابق فدراسیون انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه رای مجلس بر لزوم تحقیق از فدراسیون به دلیل نارضایتی‌های بسیار زیاد نمایندگان مجلس از عملکرد آن و دیگر موضوعات حاشیه دار این مجموعه بوده است، افزود: پیش از تشکیل هیأت تحقیق و تفحص، در خصوص ضرورت برطرف شدن ابهام در سیستم ارسال نمونه‌های دوپینگ اسب‌های ورزشی به خارج از کشور، نصب میکروچیپ‌های دو گانه از رده خارج و بدون مجوز و با قیمت بسیار بالا و توزیع به صورت کاملا انحصاری، واردات بی رویه اسب و بدون مجوز از طرف بنده و سایر نمایندگان هشدار داده شده بود که با برطرف نشدن این ابهامات و سایر موضوعات مورد نظر نمایندگان، هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد فدراسیون سوارکاری، براساس جایگاه نظارتی مجلس تشکیل شد تا به بررسی دقیق این موضوعات و سایر ابعاد تا حصول نتیجه بپردازد.

به گفته وحیدی، برگزاری انتخابات شائبه برانگیز ریاست این فدراسیون به شکلی نامتعارف نیز از دیگر موضوعاتی است که در تغییر ریاست این فدراسیون نقش دارد.

مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری که ۲۱ خرداد ماه امسال برگزار شد، به خاطر عدم رعایت تعویق ۱۰ روزه در برگزاری انتخابات، مورد تایید وزارت ورزش و جوانان قرار نگرفت.

این انتخابات درحالی بود که وزارت ورزش و جوانان پیش از برگزاری این رأی گیری در آن زمان، اعلام کرده بود که مجمع انتخاباتی ۱۰ روز به تعویق بیفتد. اما فدراسیون و سرپرست وقت، اقدام به برگزاری انتخاباتی شائبه برانگیز کرد که در نهایت مورد تایید وزارت ورزش قرار نگرفت.

حواشی فدراسیون سوارکاری پیش از انتخابات و وجود نوعی مافیا در صنعت اسب نیز سبب شد که مجلس شورای اسلامی برای تحقیق و تفحص از این فدراسیون ورود کند که در حال انجام است.

حواشی این فدراسیون در نهایت منتج به تغییر رئیس قبلی شد تا محمود حیدری از سوی وزیر به عنوان سرپرست فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران منصوب شود.

وزیر ورزش و جوانان در حکم خود برای حیدری بر لزوم برگزاری مجمع انتخاباتی ریاست این فدراسیون تاکید کرده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر 8797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =