کد خبر 12130
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱

سامه‌یح در گفتگو نمایندگان:

از سرگیری روابط ایران و عربستان گامی مهم در توسعه مناسبات منطقه است

از سرگیری روابط ایران و عربستان گامی مهم در توسعه مناسبات منطقه است

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، گفت: از سرگیری روابط ایران و عربستان به عنوان دو کشور قدرتمند منطقه، گامی مهم در توسعه و تحکیم روابط با کشورهای همسایه و منطقه است.

همایون سامه‌یح نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری نمایندگان ما، با اشاره به مذاکرات ایران و عربستان برای ازسرگیری روابط این دو کشور، گفت: از سرگیری روابط ایران و عربستان به عنوان دو کشور قدرتمند منطقه، گامی مهم در توسعه و تحکیم روابط با کشورهای همسایه و منطقه است.

وی افزود: از سرگیری روابط ایران و عربستان در حوزه منطقه ای، از ابعاد مختلف سیاسی امنیتی، اقتصادی و... دارای اهمیت بسیار زیادی است.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: با توجه به سردمداری عربستان در بین کشورهای عربی، بهبود روابط با این کشور می تواند تاثیر بسزایی در مناسبات ایران با کشورهای عربی منطقه داشته باشد.

سامه‌یح خاطرنشان کرد: از سرگیری و توسعه روابط با عربستان به معنای تبدیل یک دشمن به یک کشور متحد و هم سو و خنثی کردن بسیاری از توطئه های علیه کشور است.

وی افزود: ایران و عربستان به عنوان دو کشور قدرتمند منطقه می توانند با همکاری و همراهی یکدیگر اقدامات مهمی را در توسعه و امنیت منطقه و همینطور مسائل اقتصادی و فرهنگی داشته باشند.

سامه یح در انتها بیان کرد: ایران و عربستان با یکدیگر توافق کردند تا حداکثر ظرف دو ماه آینده سفارتخانه ها و نمایندگی های خود در ایران و عربستان را بازگشایی کرده و روابط خود را از سر بگیرند.

انتهای پیام

کد خبر 12130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =