کد خبر 12386
۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴

محبی نجم آبادی در گفتگو با نمایندگان ما،  

مبادلات اقتصادی ما بعد از توافق با عربستان افزایش می‌یابد/ رویکرد منطقه‌ای دولت جواب داده است 

مبادلات اقتصادی ما بعد از توافق با عربستان افزایش می‌یابد/ رویکرد منطقه‌ای دولت جواب داده است 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: قطعاً توافق ایران و عربستان روی وضعیت اقتصادی ما تاثیر دارد، چرا که این موضوع برای ما ارزآوری خواهد داشت.  

بهروز محبی نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نمایندگان ما، درباره تاثیر توافق ایران و عربستان روی اقتصاد کشورمان، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و عربستان دو کشور قدرتمند منطقه هستند که بسیاری از کشورها و جریانات سیاسی منطقه تحت تأثیر سیاست‌های این دو کشور تصمیم‌گیری می‌کنند.  

وی ادامه داد: بنابراین اگر ایران و عربستان بتوانند بر اساس منافع مشترک خودشان عمل کنند، قطعا تأثیرات زیادی دارد. البته انتظار نداریم که مشکلات بنیادی فکری میان ایران و عربستان هم حل شود، چرا که به هر حال یک تفکر خاصی پشت تصمیمات عربستان وجود دارد و یک عقبه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در پشت تصمیمات آنان قرار دارد و کشور ما هم در یک فرآیند مشخصی و در جایگاه خاصی در منطقه قرار دارد.  

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به هر صورت ادامه اختلاف بین ایران و عربستان به ضرر طرفین بود و به همین علت چندین نشست برای برقراری ارتباط بین ایران و عربستان و تنش‌زدایی برگزار شد و در نهایت این تصمیم اتخاذ شد که این دو کشور با یکدیگر توافق کنند.  

مبادلات اقتصادی ما بعد از توافق با عربستان افزایش می‌یابد/ رویکرد منطقه‌ای دولت جواب داده است 

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: همراهی ایران و عربستان، اتحاد منطقه‌ای را شکل می‌دهد و اگر ما با هم روی برخی از مباحث و منافع مشترک اتحاد داشته باشیم، مشکلات منطقه‌ای مربوط به یمن، سوریه و لبنان هم حل می‌شود که بسیار اهمیت دارد.  

محبی نجم آبادی تاکید کرد: قطعاً توافق ایران و عربستان روی وضعیت اقتصادی ما تاثیر دارد چرا که بسیاری از مشکلاتی که ما در حوزه اقتصادی داریم، تحت تاثیر فضای روانی و جو روانی و فضای خاصی است که اتفاق می افتد و بنابراین اگر این اتفاق رقم بخورد و ما توافق کنیم، مبادلاتی که با کشورهایی مثل عربستان خواهیم داشت، باعث ورود ارز به کشورمان می‌شود و کمک جدی به مباحث اقتصادی ما خواهد کرد.  

وی اظهار داشت: رویکرد منطقه‌ای دولت سیزدهم جواب داده است و پیوستگی ایران با کشورهای قدرتمند در حوزه شانگهای و بریکس و سایر مجموعه های خاص اقتصادی هم بسیار موثر است و می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی ما را حل کند.

انتهای پیام

کد خبر 12386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =