کد خبر 12399
۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶

نظری در گفتگو با نمایندگان:

توافق ایران و عربستان می تواند فشار های تحریمی را خنثی کند

توافق ایران و عربستان می تواند فشار های تحریمی را خنثی کند

مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، گفت: با توافق ایران و عربستان می تواند فشار های تحریمی که بر علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال می‌شود را خنثی کند، روابط سیاسی کشور ما با دیگر کشورهای منطقه باعث بهبود وضعیت اقتصادی کشور خواهد شد.

علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری نمایندگان ما، در خصوص توافق ایران و عربستان گفت: قطعا روابط سیاسی کشور ما با دیگر کشورهای همسایه، مخصوصا کشور عربستان که از حامیان و حافظان اصلی منافع آمریکا در منطقه به شمار می آید، می تواند نقش بسزایی در بهبود وضعیت اقتصادی کشور داشته باشد.

وی بیان کرد: با توافق ایران و عربستان می توان فشار های تحریمی که بر علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال می‌شود را خنثی کرد و به نظر می‌رسد که روابط سیاسی کشور ما با دیگر کشورهای منطقه و همچنین حضور جمهوری اسلامی ایران در پیمان شانگهای، بلوک شرق و اتحادیه عرب می تواند هم به لحاظ سیاسی و هم به لحاظ اقتصادی و امنیتی برای کشورمان دارای منافع بزرگی باشد، این ارتباطات نیز نه از روی انعطاف کشور ما بلکه نشانگر اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی افزود: کشورهای منطقه به این نتیجه رسیده‌اند که ادامه حیات آنها به لحاظ سیاسی، اقتصادی و امنیتی، دیگر با ائتلاف با جبهه غرب محقق نخواهد شد بلکه منافع آنها از اتحاد با جبهه شرق محقق خواهد شد و ادامه حیات آنها به این اتحاد بستگی خواهد داشت، که جمهوری اسلامی ایران نیز یکی از اعضای موثر این جبهه بشمار می آید.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی که کشورهای منطقه، هرکدام به شکلی به بلوک شرق گرایش پیدا کرده اند و همچنین عوامل پیمان شانگهای که اخیراً با یک ساز و کار جدیدی فعالیت خود را در منطقه درپیش گرفته اند، این عوامل می تواند در تضعیف جلوه غرب در منطقه، نقش بسزایی داشته باشد.

نظری در انتها بیان کرد: بدون شک توافقاتی مانند توافق ایران و عربستان، می تواند در کاهش فشار اقتصادی به کشورمان، رشد پولی و بانکی و کاهش فشار اقتصادی بر سفره های مردم تاثیر گذار خواهد بود و به مرور زمان، تاثیرات مثبت آن بر سر سفره های مردم نیز نمایان خواهد شد.

انتهای پیام

کد خبر 12399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =