کد خبر 12214
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۹

رفیعی:

سرمایه داری است که مردم را در همه نقاط جهان تشویق به مصرف بیشتر می کند

سرمایه داری است که مردم را در همه نقاط جهان تشویق به مصرف بیشتر می کند

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس در  نشست نمایندگان جوان مجالس جهان با موضوع تعادل زیست محیطی درمنامه پایتخت بحرین گفت: تفکر توسعه ای و سرمایه داری عامل  تخریب محیط زیست و منابع طبیعی است، سرمایه داری است که مردم را در همه نقاط جهان تشویق به مصرف بیشتر می کند.

به گزارش نمایندگان ما، سمیه رفیعی رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در نشست نمایندگان جوان مجالس جهان با موضوع تعادل زیست محیطی، بیلان منفی کربن جنگل ها و نقش جوانان درمنامه پایتخت بحرین طی سخنانی اظهار داشت: تعادل کربن در کره زمین مهم ترین چالشی است که با مرگ و زندگی انسان ها و اکوسیستم در ارتباط است و خداوند عالم همه کائنات وطبیعت را در تعادل آفریده، اما این دخالت بشر است که باعث برهم خوردن تعادل شده است.

وی افزود: تفکر توسعه ای و سرمایه داری عامل  تخریب محیط زیست و منابع طبیعی است و جنگل ها به عنوان مهم ترین کنشگر جذب کربن تخریب می شوند، مراتع و منابع طبیعی تخریب می شوند. رودها، رودخانه ها، اقیانوس‌ها هر روز آلوده تر می شوند، جمعیت حیات وحش و تنوع زیستی کاهش پیدا می کند. چون همیشه یک عامل مهم وجود دارد و آن جهان سرمایه داری است که مردم را در همه اقصی نقاط جهان تشویق به مصرف بیشتر می کند و این مصرف یعنی افزایش تخریب، زباله و کربن.

رفیعی خاطر نشان کرد: با توجه به بحث اصلی این پنل که بحث فضای سایبری و زنان است توجه شما را به نقش فضای مجازی در این تخریب ها جلب می کنم، کمپین ها و چالش هایی که در این فضا همه مردم و به ویژه جوانان را به مصرف بیشتر و هدر دادن منابع و ترویج سبکهای زندگی خلاف پایداری محیط زیست سوق می دهند.

انتهای پیام

کد خبر 12214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =